אס.אר אקורד קורסת כ-17%; "סחרור במצבה של החברה"

חברת המימון החוץ-בנקאי שיגרה הודעה לבורסה והזהירה מפני המשך הקפאת חשבונות החברה ■ היא הודיעה כי אין ביכולתה להפקיד בקופת בית המשפט 15 מיליון שקל

עדי צים / צילום: תמר מצפי
עדי צים / צילום: תמר מצפי

מניית אס.אר אקורד   צונחת היום (ה') בבורסה בכ-17% לאחר שהחברה הזהירה כי המשך הקפאת החשבונות עלולה "לגרום לסחרור במצבה של החברה כאפקט של כדור שלג".

פעילותה של אס.אר אקורד בתחום ניכיון שיקים דחויים נפגעה קשות לאחר שהוקפאו חשבונות החברה, בהם מופקדים שיקים דחויים בסכום מצטבר של כ-227 מיליון שקל. בית המשפט החליט אומנם לפני מספר ימים לבטל את צווי ההקפאה שהוטלו על חשבונות החברה, אך בתנאי שהחברה תפקיד 15 מיליון שקל בקופת בית המשפט. אס.אר אקורד מעדכנת היום שאין ביכולתה להפקיד 15 מיליון שקל, כל עוד החשבונות מוקפאים. החברה ציינה עוד כי מצבה מתדרדר ככל שהזמן חולף ולא מתקיימת פעילות עסקית שגרתית.

הסחרור בפעילות החברה החל לאחר שבעל השליטה בחברה עדי צים נעצר לפני כשבוע וחצי וחשבונות החברה הוקפאו. צים נעצר בחשד לביצוע עבירות מירמה, מס והלבנת הון במסגרת פרשת הונאה לכאורה בתחום שירותי כוח-האדם בהיקף של מעל ל-200 מיליון שקל. הוא חשוד בכך שסייע, באמצעות אס.אר אקורד שבשליטתו, לבניית תשתית למירמה נגד רשויות המס, הביטוח הלאומי ומשרד הכלכלה, שכללה דיווחים כוזבים למדינה, ניפוח עסקאות והפקת חשבוניות כוזבות. 

 

 "האשראי של החברה הוא אשראי לזמן קצר. אין לדעת האם יחודשו מסגרות האשראי של החברה וזאת בזמן שככל שהזמן חולף ישנם שיקים המופקדים בחשבונות הבנק אשר מוחזרים, דבר אשר גורע ממצבת הבטוחות של החברה", נכתב בהודעה ששיגרה אס.אר לבורסה.

חברת המימון החוץ-בנקאי אס.אר.אקורד עוסקת במתן אשראי ובניכיון צ'קים. החברה, שהמטה שלה נמצא בבית צים ברמלה, פעילה כשנה וחצי, שבמהלכה היא הציגה גידול משמעותי בהכנסות וברווחים מרבעון לרבעון. יו"ר החברה הוא יאיר פודים, איש פיננסים ותיק בשוק ההון, ומנכ"ל החברה הוא רו"ח אודי ניר.