עליות מתונות בסיום בוול סטריט; השוק בשבוע הטוב ביותר השנה

מאקרו: הוצאות הבנייה, מדד מנהלי הרש ומכירות כלי הרכב ■ סגן יו"ר הפד סטנלי פישר, לא סיפק הערכה חד משמעית לגבי תגובה אפשרית של הפד לברקזיט

וול סטריט / צילום: יוסי ניסן
וול סטריט / צילום: יוסי ניסן

מגמה חיובית נרשמה היום (ו') בוול סטריט. המסחר היום חתם שבוע רב טלטלות שנפתח בירידות חדות בשל הפרישה המפתיעה של בריטניה מהאיחוד האירופי והמשכו בעליות שערים שהחזירו את הירידות עד כדי ששוק המניות סגר את השבוע הטוב ביותר שלו מתחילת השנה.

היום, יומו האחרון של שבוע המסחר והיום הראשון של הרבעון השלישי. ביום שני הקרוב לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות.

ברקע למסחר היום, עליות שערים בבורסות אסיה ואירופה כשנראה כי אפקט הברקזיט מתפוגג והמדדים בעולם בדרך לעלייה שבועית. נתוני מאקרו יפורסמו אחרי פתיחת המסחר. מחירי הנפט יורדים היום בבורסות. וול סטריט סגרה אתמול בעליות של עד 1.4%. 

 

בגזרת המאקרו פורסם מדד מנהלי הרכש במגזר הייצור (ISM) לחודש יוני שעלה לרמה של 53.2 נקודות, קצב מפתיע לטובה לאחר שהציפיות היו לירידה לרמה של 51.2 נק' מרמה של 51.3 נק' במאי.

הוצאות הבנייה לחודש מאי ירדו ב-0.8% לאחר שהציפיות היו לעלייה של 0.5% לאחר ירידה של 1.8% בחודש אפריל.

בכירי הפדרל ריזרב נאמו היום כשהנאום שריכז עניין היה נאומו של סגן יו"ר הפד, סטנלי פישר. פישר לא סיפק הצהרות משמעותיות אך הסכים להגיד כי לברקזיט תהיה השפעה שלילית על הכלכלה העולמית אך ארה"ב כמעט ולא תיפגע ממנו.

כאמור, המדדים בוול סטריט עלו ב-3 הימים האחרונים ביותר מ-4%, ולאחר הנפילות בתחילת השבוע לאחר הודעת בריטניה על עזיבת האיחוד האירופי, הדאו ג'ונס וה-S&P 500 סיכמו שבוע של עליות של כ-3%.  

יצרניות הרכב הגדולות ריכזה עניין היום על רקע פרסום נתוני המכירות ליוני. נציין את פורד   וג'נרל מוטורס 

יצרנית הרכב החשמלי טסלה   נסחרה תחת לחץ לאחר שניסוי בדגם ה-S שלה הוביל לתאונה קטלנית בפלורידה. הרשויות בארה"ב חוקרות את התאונה שנגרמה ברכב ללא נהג של החברה. 

אורקל  תשלם 3 מיליארד דולר ל-HP  על רקע הפרת חוזה בכל הקשור בתמיכה במעבדי איטניום מבית אינטל, ש-HP המשיכה להשתמש בהם, כך לפי החלטת ביהמ"ש. אורקל מסרה כי תערער.

ה"וול סטריט ג'ורנל" דיווח כי אפל  במו"מ לרכוש את טיידל (Tidal) אפליקציית המוזיקה בסטרימינג של הראפר ג'יי זי. 

מיקרון טכנולוג'י  ריכזה עניין לאחר דוחות כספיים גרועים שפירסמה אמש.