נעילה חיובית בבורסה בת"א; אל-על זינקה 6.2%, אופקו 5%

מחר לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי ■ דלק חתמה על מזכר הבנות לא מחייב למכירת השליטה בהפניקס ■ השותפות ב"תמר" לקראת קידוח נוסף

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (א')  במגמה חיובית מובהקת על רקע עליות השערים שחתמו בסוף השבוע את המסחר בוול סטריט. המדדים המובילים בת"א סגרו בעליות של יותר מ-1%, בהובלת אל על, אופקו ונייס. מחר, נזכיר, לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום העצמאות האמריקאי.

 

שוקי המניות בעולם התאוששו בשבוע שעבר מטראומת הברקזיט, ולאחר הנפילות בתחילת השבוע לאחר הודעת בריטניה על עזיבת האיחוד האירופי, מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 סיכמו שבוע של עליות של כ-3%.

בכירי הפדרל ריזרב נאמו בסוף השבוע כשהנאום שריכז עניין היה נאומו של סגן יו"ר הפד, סטנלי פישר. פישר לא סיפק הצהרות משמעותיות אך הסכים להגיד כי לברקזיט תהיה השפעה שלילית על הכלכלה העולמית אך ארה"ב כמעט ולא תיפגע ממנו.

הממשלה אישרה היום את הצעת שר האוצר כחלון לשינוי מבנה הבורסה בת"א . שינוי המבנה יהפוך את הבורסה לחברה למטרות רווח, בה הבעלות מופרדת מהחברות. (לסיפור המלא)

כלכלני בנק לאומי מציינים בסקירת סוף השבוע שלהם כי תהפוכות כאלו בשוק ההון אופייניות כתגובה לאירועים מהותיים אשר התרחשו בהפתעה. למרות הטלטלה, כלכלני לאומי לא משנים את המלצתם למשקיעים בבורסה וממשיכים להמליץ על חשיפה מנייתית ממוצעת.

"במבט קדימה צמיחה עולמית מתונה צפויה להביא לשיפור קל בלבד ברווחיות הפירמות במחצית השנייה של שנת 2016. למרות זאת, ולאור רמת התמחור הגבוהה בשאר אפיקי ההשקעה, האפיק המנייתי נותר אפיק מרכזי בתיק ההשקעות המומלץ. מומלץ להקטין את החשיפה למניות אירופה, בדגש על סקטור הפיננסים ומדינות הפריפריה, אשר בתקופות של אי ודאות פוליטית/כלכלית מציגים רגישות לגבי ההתפתחויות באיחוד האירופי", הם כותבים.

 

פוג'יאן יאנגו גרופ, קבוצת החזקות סינית, חתמה על מזכר הבנות לא מחייב בנוגע למניות קבוצת דלק  בהפניקס . על פי הדיווח של דלק, התמורה בגין מניות השליטה בחברת הביטוח לא תפחת מ-1.8 מיליארד שקל.

השותפות במאגר "תמר" - דלק קידוחים , אבנר  וישראמקו  - דיווחו כי הוחלט לבצע קידוח פיתוח והפקה נוסף בשטח המאגר - "תמר 8", וכן להקים תשתיות נלוות בשדה הגז, בתקציב כולל של כ-265 מיליון דולר.

מניות התקשורת דוגמת סלקום  ופרטנר  הוסיפו לרכז עניין רב לאחר שטיפסו בשבוע החולף בחדות, במחזורי מסחר גבוהים וללא כל דיווח רשמי. 

אפי פיתוח, זרוע הפעילות של אפריקה  ברוסיה, לא שילמה לבנק הרוסי VTB את התשלום הרבעוני במסגרת ההלוואה שקיבלה בהיקף כ-614 מיליון דולר להקמת קניון אפימול ובניין המשרדים ברוסיה - כך לפי דיווחים בלונדון.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]