טבע: רכישת אקטביס עדיין ממתינה לאישור ה-FTC

עסקת הענק בכ-40 מיליארד דולר לא הושלמה גם במועד המאוחר שפורסם, על בסיס ההערכות של טבע

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

עסקת טבע-אלרגן לא הושלמה גם במועד המאוחר שפורסם, על בסיס ההערכות של טבע. חודש יוני הסתיים והשלמת העסקה, הגדולה בתולדות טבע, טרם הוכרזה. טבע רוכשת את אקטביס, החטיבה הגנרית של חברת אלרגן, בעסקה של כ-40 מיליארד דולר.

העסקה הוכרזה לראשונה בסוף יולי 2015, ואז העריכו החברות שהיא תושלם ברבעון הראשון של 2016. לקראת סיום הרבעון הראשון, טבע הודיעה על עיכוב בהשלמת העסקה והעריכה שהיא תושלם באפריל, אך מאוחר יותר הודיעה על דחייה נוספת, לחודש יוני.

הסיבה לעיכובים היא הבדיקה של רשות הסחר הפדרלית (FTC), שאחראית על ההגבלים העסקיים בארה"ב. כחלק מההליך הרגולטורי, טבע נדרשה למכור קווי מוצר שבהם הייתה חפיפה בפעילותה עם פעילות החטיבה הנרכשת, וזאת כדי למנוע פגיעה בתחרות.

לפני כמה שבועות אמר סיגי אולפסון, נשיא ומנכ"ל קבוצת התרופות הגנריות הגלובלית של טבע, שטבע העבירה את כל המסמכים הנדרשים ל-FTC בסוף מאי, וכי בדרך כלל עוברים 2-4 שבועות מהעברת המסמכים לאישור הסופי, אך העסקה הזו אינה עסקה ממוצעת.

מטבע נמסר היום כי "אנו עובדים באופן הדוק עם ה-FTC מאז ההודעה על הרכישה ביולי בשנה שעברה והשגנו מאז התקדמות משמעותית. הסטטוס הנוכחי, כפי שתוקשר בתחילת יוני, הוא שטבע הגישה ל-FTC את כל המסמכים המבוקשים, כולל כל החוזים הקשורים במכירות הנדרשות להשלמת הבחינה הסופית. אנו ממתינים לקבל את אישורם הסופי".