נעילה חיובית בת"א: מודיעין זינקה 47%; קבוצת דלק 2.3%

אלעל ירדה ב-2.4% ■ המסחר באירופה מתנהל בירידות שערים ■ בוול סטריט לא מתקיים מסחר לרגל יום העצמאות האמריקאי

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסת תל אביב ננעל היום (ב') בעליות שערים, כשברקע מגמה שלילית בבורסות אירופה ונעילה חיובית הבוקר בבורסות אסיה. בוול סטריט לא מתקיים היום מסחר לרגל יום העצמאות האמריקאי.

 

שוקי העולם ממשיכים להתאוששות מאירוע הברקזיט - החלטת אזרחי בריטניה לעזוב את האיחוד האירופי. לאחר ירידות חדות, התאוששו בשבוע שעבר הבורסות המובילות בעולם, כשנראה כי לעת עתה מדובר באירוע נקודתי, ללא השלכות גלובליות רוחביות, מה גם שבינתיים העזיבה של בריטניה בפועל לא מתבצעת.

כעת מתחילים בשוק לנסות ולתמחר מתי תעלה הריבית בארה"ב, כאשר רוב מוחלט מעריך כי הפדרל ריזרב יבחר שלא לשנות את שיעורי הריבית בפגישתו בהמשך החודש. הפוקוס עובר לחודש ספטמבר, ואפילו מאוחר יותר לשלהי 2016.

פוג'יאן יאנגו גרופ, קבוצת החזקות סינית, חתמה על מזכר הבנות לא מחייב בנוגע למניות קבוצת דלק  בהפניקס . על פי דיווח של דלק, התמורה בגין מניות השליטה בחברת הביטוח לא תפחת מ-1.8 מיליארד שקל.

ועוד בעניין קבוצת דלק : בנק אוף אמריקה השיק היום סיקור אוהד על מניית קבוצת דלק על המניה, ומעניק לה המלצת "קנייה" במחיר יעד של 950 שקל - פרמיה של כ-30% על מחיר השוק.

השותפות במאגר "תמר" - דלק קידוחים , אבנר  וישראמקו  - דיווחו כי הוחלט לבצע קידוח פיתוח והפקה נוסף בשטח המאגר - "תמר 8", וכן להקים תשתיות נלוות בשדה הגז, בתקציב כולל של כ-265 מיליון דולר.

מניית שותפות הגז מודיעין יהש  זינקה בחדות.

מניית חילן  ריכזה עניין לאחר שהודיעה כי החברה בת שלה נס טכנולוגיות, רוכשת כ-60% מפעילות חברת דנאל תמורת 54 מיליון שקל.

חברות התקשורת המשיכו לרכז עניין ולהיסחר בעליות, ללא סיבה קונקרטית ידועה. נציין את בזק , פרטנר  וסלקום .

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]