אי.די.בי: התקשרות עם בנק השקעות לליווי מכירת כלל ביטוח

"במסגרת הליך המכירה יבחן בנק ההשקעות עסקאות פוטנציאליות למכירה כאמור, בין במסגרת הצעות מרוכשים פוטנציאליים שעלו בעבר, ובין בהצעות שתתקבלנה בעתיד"

אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי
אדוארדו אלשטיין / צילום: תמר מצפי

אי.די.בי פתוח, שבבעלות אדוארדו אלשטיין, ממשיכה ללכת נגד מתווה המכירה של מניות כלל ביטוח, כפי שקבעה המפקחת על הביטוח. החברה דיווחה היום (ב') לבורסה על התקשרות "עם בנק בינלאומי להשקעות אשר ילווה אותה בהליך המכירה".

עוד לדבריה, "במסגרת הליך המכירה יבחן בנק ההשקעות עסקאות פוטנציאליות למכירה כאמור, בין במסגרת הצעות מרוכשים פוטנציאליים שעלו בעבר, ובין בהצעות שתתקבלנה בעתיד, והכול בהתאם לתנאי ההסכם".

על פניו, מדובר בדיווח אקטיבי ו"תמים" של אי.די.בי, שמעוניינת למכור את השליטה בכלל ביטוח בה היא מחזיקה 55% מההון. ואולם, המציאות רחוקה מכך. מדובר בהמשך המאבק, לפחות ברמה ההצהרתית, שמנהלת הקבוצה בהוראות האוצר למכירת מניות השליטה בכלל ביטוח דרך הבורסה.

מאז קיץ 2013 מחויבת אי.די.בי למתווה מוסכם למכירת השליטה בכלל ביטוח. על הקבוצה היה למצוא צד ג' עד לפני חודשים אחדים, ומשלא עמדה בכך, עברו המושכות בהליך מכירת המניות לידי הנאמן שמינה הפיקוח על הביטוח למניות השליטה בכלל ביטוח כבר לפני כמעט 3 שנים - משה טרי. נכון לעכשיו באוצר משדרים כי לא ייאותו לשתף פעולה עם 'משחקיה של אי.די.בי', והנאמן יחל במכירת מנות של לפחות 5% ממניות כלל ביטוח דרך הבורסה כבר בחודשיים הקרובים.

ברקע של ההודעה, כוונתה של אי.די.בי לגייס אג"ח בהיקף 300 מיליון שקל ולשעבד כנגדם מניות כלל ביטוח - מהלך שבאוצר מתנגדים לו בחריפות.