דיווח: חברה הודית תציע 1.5 מיליארד ד' לקווי מוצר של טבע

Aurobindo Pharma מתמודדת על רכישת הפורטפוליו של טבע בבריטניה, אירלנד ואיסלנד ■ בשבועות האחרונים מכרה טבע נכסים בכ-1.6 מיליארד דולר כחלק מהמהלך לרכישת אקטביס

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

העיכובים בהשלמת רכישת החטיבה הגנרית של אלרגן ע"י טבע משפיעים על אי הוודאות סביב המניה. העסקה, שלפי הערכת טבע   הייתה אמורה להיסגר בסוף יוני, עדיין לא הושלמה וטבע ממשיכה להמתין לאישור הסופי של הרגולטור האמריקאי האחראי על ההגבלים העסקיים, רשות הסחר הפדרלית (FTC).

בבנק ההשקעות קרדיט סוויס מעריכים שהשלמת העסקה צפויה בקרוב, וכי סוגיית מפתח ב"סיפור" של טבע היא השלמת העסקה, שתייצר יותר ודאות, "כך שהפוקוס יעבור לנושא האינטגרציה של הרכישה ולעוד גורמים אפשריים לאפסייד במניה". בין היתר, מציינים כלכלני קרדיט סוויס בהקשר זה התפתחויות חיוביות בהליך המשפטי על הפטנטים שמגינים על הקופקסון, התרופה המקורית של טבע לטיפול בטרשת נפוצה.

קרדיט סוויס חזר לאחרונה לסקר את מניית טבע בהמלצת "נייטרלי", ולדברי האנליסטים ואמיל דיוואן ומיוריאל צ'ן, ברמות המחיר הנוכחיות של המניה (ירידה של כ-8% מאז חודש מאי, למחיר נוכחי של כ-50 דולר), הם מרגישים יותר נוח, אך עדיין ממתינים ליותר ודאות שצפויה לאחר שטבע תשלים את הרכישה, ותפרסם את התחזיות שלה לשנים הקרובות בחודשים אוגוסט-ספטמבר.

טבע, בניהולו של ארז ויגודמן, נסחרת בבורסות ניו יורק ות"א בשווי של 45.4 מיליארד דולר.

טבע רוכשת את אקטביס, החטיבה הגנרית של אלרגן, תמורת כ-40 מיליארד דולר. כחלק מהשלמת העסקה היא נדרשת למכור קווי מוצר שיש בהם חפיפה עם פעילות החטיבה הנרכשת על מנת למנוע פגיעה בתחרות. בשבועות האחרונים הודיעו כמה חברות תרופות מארה"ב, הודו ואוסטרליה, על רכישת נכסים מטבע בהיקף כולל של מעל 1.6 מיליארד דולר.

בעוד שבארה"ב, ה-FTC עדיין לא אישר את העסקה (ולכן העיכוב בהשלמתה), באירופה טבע כבר קיבלה אישור כזה לפני כ-4 חודשים, תוך התחייבות לכך שתמכור כמה קווי מוצר וכן את מרבית העסק הגנרי הקיים של אקטביס בבריטניה ובאירלנד, ואת עסקיה הגנריים שלה באיסלנד.

בסוכנות בלומברג מדווחים היום שחברת התרופות ההודית Aurobindo Pharma מתמודדת על רכישת הפורטפוליו של טבע בבריטניה, אירלנד ואיסלנד. לפי הדיווח בבלומברג, החברה ההודית עשויה לשלם עד 1.5 מיליארד דולר לטבע, והיא לא המתעניינת היחידה ברכישה - בעבר דווח כי קרנות פרייבט אקוויטי וחברות התרופות מיילן ונוברטיס מתעניינות גם הן.