פרוטוקול ישיבת הפד ונתוני המאקרו משכו את וול סטריט לעליות

מדד ה-ISM עלה ל-56.5 נק' לעומת צפי ל-53.3 נק' ■ ירידות חדות בבורסות אירופה ■ מחיר הנפט ממשיך לרדת ■  "כל עוד תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים מתחת ל-1.40%, הלחץ על וול סטריט גובר"

בורסה / צלם: רויטרס
בורסה / צלם: רויטרס

המגמה השלילית שאפיינה את תחילת המסחר בוול סטריט השתנתה והשוק עבר לעליות שהתגברו לקראת סיום המסחר, זאת ברקע לירידות שערים חדות בבורסות אירופה, ובהמשך לנעילה מעורבת עם נטייה לירידות בבורסות אסיה. אמש המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים של עד 0.8%. נראה כי אפקט "הפוסט-ברקזיט" שגרם לראלי ממושך בשווקים, הסתיים, וכעת המשקיעים מנסים להבין מה תהיינה ההשפעות של הברקזיט על הכלכלה העולמית. 

 

תשואת האג"ח הממשלתית ל-10 שנים, הנחשבת לחוף מבטחים בתקופות של אי וודאות, ירדה אתמול לרמת שפל של כל הזמנים -1.36%, והמשיכה לרדת גם היום לרמה של 1.35%. נוסף על כך, תשואות האג"ח ל-20 שנה של ממשלת יפן עברו להיסחר לראשונה בטריטוריה שלילית - עוד סימן מובהק לכך שהמשקיעים בורחים ל"חופי מבטחים".   

"חששות המשקיעים מפני השפעות הברקזיט על הצמיחה העולמית שוב על הפרק, והסוחרים בורחים לאפיקים הנחשבים לחוף מבטחים", כך אמר היום ריצ'רד פרי, האנליסט הראשי של  Hantec Markets. "כל עוד תשואת האג"ח הממשלתי ל-10 שנים מתחת ל-1.40%, הלחץ על וול סטריט גובר", הוסיף פרי. 

לאחר שאתמול צנחו בכמעט 5%, מחירי הנפט תיקנו היום זאת, למרות חששות המשקיעים מפני המשבר הכלכלי שעלול להוביל לירידה חדה בביקוש לזהב השחור.  

בשוק המט"ח, הליש"ט צנחה לשפל חדש מול הדולר והגיעה לרמה של 1.28 דולר לליש"ט. למרות ששוק המט"ח מתמחר יציאת בריטניה מהאיחוד, יש המדגישים כי בריטניה טרם הפעילה את סעיף 50 לאמנת ליסבון, זה שבאופן רשמי יצביע על רצונה לצאת מהאיחוד האירופי, והם מעריכים כי בריטניה תוכל למצוא פתרון פנימי שיימנע פרישה.

בזירת המאקרו האמריקאית, היום בשעה 17:00 (שעון ישראל) התפרסם מדד מנהלי הרכש (ISM) למגזר הלא יצרני לחודש יוני, שרשם עלייה לרמה של 56.5 נקודות, בעוד צפי האנליסטים היה ל-53.3 נקודות, זאת, לעומת הקריאה של 52.9 בחודש מאי. נזכיר, כי קריאה הגבוהה מרמה של 50 נקודות מצביעה על כך שמנהלי הרכש מצפים להמשך ההתרחבות הכלכלית.

בשעה 21:00 התפרסמו הפרוטוקולים מישיבת הריבית האחרונה של הפד. חברי וועדת השוק הפתוח (FOMC) מצוטטים בפרוטוקולים כאומרים שיש להמתין עם העלאות ריבית עד שיתבררו השפעות הברקזיט, זאת בנוסף לחששות שהעלו מפני היחלשות שוק העבודה המקומי.

 

 

מעבר לכך, המשקיעים דרוכים לקראת פרסום דוח התעסוקה לחודש יוני ביום שישי הקרוב. בשוק ממתינים לראות כיצד מתמודד שוק העבודה בארה"ב, לאחר דוח חלש באופן מיוחד בחודש מאי. על אף העובדה כי הפד לא מתוכנן להעלות את הריבית החודש, דוח התעסוקה יקבל משנה תוקף.

מננית טסלה מוטורס  המשיכה לרכז עניין, זאת לאחר שהחברה דיווחה על נתוני מכירות מאכזבים. 

מניית אפל  נסחרה היום בצל הודעת כלכלני סיטיגרופ על הורדת תחזית הרווח של החברה בשני הרבעונים הקרובים, זאת בשל השפעות הברקזיט על הביקושים למוצרי החברה.