נוחי דנקנר צפוי להעביר היום לבנקים 30 מיליון שקל

מדובר בצעד הראשון בהסדר החוב ■ דנקנר נחוש לעמוד בהסדר מול הבנקים על אף הרשעתו השבוע בהרצת מניות אי.די.בי אחזקות ■ עד סוף החודש צפוי לעזוב את ביתו בהרצליה פיתוח

נוחי דנקנר / צילום: שלומי יוסף
נוחי דנקנר / צילום: שלומי יוסף

יומיים לאחר הרשעתו בהרצת מניות אי.די.בי אחזקות, נוחי דנקנר נחוש להשלים כנדרש את הסדר החוב עליו חתם לפני כחודש עם הבנקים. ל"גלובס" נודע כי היום צפוי דנקנר להעביר 30 מיליון שקל אל הבנקים, כפי שנקבע במתווה ההסדר. הסכום יועבר לששת הבנקים עימם חתם דנקנר על ההסדר. כמו-כן, עד סוף החודש צפוי דנקנר לפנות את ביתו המפואר בהרצליה פיתוח, ולהשלים את מכירתו בתוך שנה.

נזכיר כי היקף החובות הפרטיים של דנקנר לשישה בנקים (פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות, אגוד וקרדיט סוויס) עומד על כ-480 מיליון שקל. מדובר בהלוואות של החברות הפרטיות גנדן וטומהוק, שדרכן שלט בעבר בקונצרן אי.די.בי. סך החוב של שתי החברות לבנקים מוערך ביותר מ-800 מיליון שקל, ובמסגרת הסדר החוב נידון כאמור סכום של פחות מחצי מיליארד שקל, שהוא גובה הערבות האישית של דנקנר לסך החוב.

לפי תנאי ההסדר, צפוי דנקנר להחזיר לבנקים 150 מיליון שקל תוך חמש שנים: 70 מיליון שקל בתוך שנה (מתוכם 30 מיליון שקל ישולמו כאמור היום), 20 מיליון שקל בתום שלוש שנים ועוד 60 מיליון שקל בתום חמש שנים. גורם מרכזי שצפוי להזרים את הכספים לבנקים הוא אביו של נוחי דנקנר - יצחק דנקנר, הנחשב לאדם אמיד מאוד.

 

פירעון חוב במאות מיליונים - בספק

לאחר שהורשע השבוע בבית המשפט המחוזי בת"א בעבירות של תרמית בניירות ערך, עלו סימני שאלה בדבר נכונותו של דנקנר להמשיך ליישם את הסדר החוב, אולם דנקנר נחוש להמשיכו כרגיל, והעברת הכסף היום היא מבחינתו ראייה לכך. גם הבנקים לקחו בחשבון תרחיש סביר של הרשעתו של דנקנר, אולם מכיוון שממילא מרבית הכסף צפוי להגיע ממכירת ביתו וממקורבים, ובראשם אביו, לא אמורה להיות השלכה על יכולת העמידה של דנקנר בהחזר החוב.

יתרת החוב שמעבר ל-150 מיליון שקל, תשולם בהתאם להכנסות עתידיות של דנקנר וללא מועד החזר מוגדר. בהנחה שדנקנר אכן יילך לכלא, נראה כי כיום קיים סיכוי מאוד נמוך שהוא יפרע לבנקים סכומים נוספים מעבר לאותם 150 מיליון שקל - המהווים פחות משליש מהחובות הכוללים שלו.