הממשלה תחליט ביום א' על מינוי צחי הנגבי כשר לענייני בזק

הנגבי יחליף את נתניהו שאינו יכול למלא את התפקיד בשל הסדר ניגוד העניינים שקבע לו היועץ המשפטי לממשלה, בשל קשריו עם אלוביץ'

צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר
צחי הנגבי / צילום: רוני שיצר

עכשיו זה רשמי: הממשלה תביא לדיון ביום ראשון הצעת החלטה לאשר את מינויו של השר צחי הנגבי, כשר האחראי לענייני בזק, במקום ראש הממשלה ושר התקשורת בנימין נתניהו.

ההחלטה צפויה לעבור ללא קשיים מיוחדים והיא באה בעקבות החלטת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט שקבע שבין נתניהו לבעל השליטה בבזק שאול אלוביץ' מתקיימים יחסי קירבה המונעים מנתניהו את היכולת להחליט בעניינים הקשורים בעסקיו של אלוביץ', ובעיקר בבזק.

החלטת היועץ המשפטי לממשלה, מונעת דה פקטו מנתניהו להיות שר התקשורת, ולכן תמוה מדוע הוא אינו מוותר על התיק וממנה את הנגבי או איש אחר מטעמו כשר תקשורת לכל דבר ועניין. בפועל, העברת הסמכויות לצחי הנגבי הופכת אותו בפועל לשר תקשורת, כיוון שאין כמעט נושא או תחום בשוק התקשורת שלבזק אין נגיעה או מעורבות כלשהי.

לכן בפועל, כל החלטה שבזק או החברות בנות שלה עשויות להיות מושפעות ממנה, משמעה שהנגבי הוא הכתובת וזה אומר שבפועל הוא יהיה שר התקשורת, למעט אותם עניינים שלא יהיה קשורים לאינטרסים של בזק. הנגבי יידרש לעבוד מול מנכ"ל משרד התקשורת ולגבש החלטות בשורה של נושאים מורכבים בענייני בזק.