ניסוי מוצלח לקסדה של חברת נוירוניקס שמטפלת באלצהיימר

30 חולים טופלו בקסדה, ובתום שישה שבועות הוצג שיפור משמעותי במצב המטופלים

חברת נוירוניקס שפיתחה טיפול באלצהיימר המבוסס על שילוב של אימון קוגניטיבי באמצעות משחק מחשב, יחד עם גירוי מוחי באמצעות קסדה מגנטית, מדווחת על תוצאות טובות בניסוי שנערך במוצר שלה.

30 חולים טופלו בקסדה ובתום שישה שבועות, הוצג שיפור משמעותי במצב המטופלים. לאחר סדרת הטיפולים היה מצבם טוב יותר מאשר לפני הטיפול הראשון, אף שבדרך כלל חולי אלצהיימר מתדרדרים במהלך שישה שבועות.

גם לאחר 10 חודשים, הייתה ההתדרדרות של החולים שהשתתפו בניסוי איטית לעומת המקובל בספרות המחקרית העוסקת בתחום האלצהיימר. יצוין כי הניסוי לא היה מבוקר, כלומר השיפור במצבם של החולים לא נמדד אל מול קבוצת ביקורת. כך קשה יותר לנטרל אפקט פלסבו, כלומר שיפור מתוך עצם ההשתתפות בניסוי קליני, בלי קשר לטיפול עצמו.

לאחר 10 חודשים עברו אותם הנבדקים סדרה נוספת של טיפולים ושוב חל שיפור כמו בסיבוב הטיפולים הראשון.

לדברי פרופסור מרטין רביי, המנהל הרפואי של מרפאות נוירוניקס בישראל: "ניסוי זה מצטרף לניסויים קודמים, שהתנהלו בישראל ובארה"ב, שהראו את יעילות הטיפול בטווח הזמן הקצר (מספר שבועות), בשיפור מצבם של החולים ללא תופעות לוואי משמעותיות. החידוש בניסוי זה הוא במעקב אחר מצבם של החולים עד לתקופה של כשנה, כך שיכולנו לראות את החולים הן מתייצבים מבחינת תפקודם, והן משתפרים שוב לאחר קורס טיפולי".

נוירוניקס קיבלה היתר להגיש את המערכת לאישור במסלול מהיר (EAP Expedited Access Pathway) למכשור רפואי של ה-FDA, רשות המזון והתרופות בארה"ב. עד כה התקבלו רק 17 טכנולוגיות למסלול זה. הערכת החברה היא כי הבקשה תוגש ל-FDA במהלך קיץ 2016.

נוירוניקס, שמנוהלת על ידי איל בר אור, ביקשה בעבר להנפיק בבורסה של תל אביב אולם לאחר שלא הצליחה בכך, השלימה גיוס פרטי של 5.5 מיליון דולר, בשווי גבוה מזה אליו כיוונה בבורסה.