סלקט הגישה תשקיף לגיוס של 10 מיליון דולר בנאסד"ק

חברת הביוטק, המפתחת שיטה להפרדה של תאי גזע, תרשום את מניותיה כאיגרת מעקב (ADS) ■  סלקט נסחרת היום בתל אביב לפי שווי של 130 מיליון שקל

ד"ר שי ירקוני נוריאל צ'יריץ' קסביאן / צילום: אמיר מאירי
ד"ר שי ירקוני נוריאל צ'יריץ' קסביאן / צילום: אמיר מאירי

חברת סלקט, המפתחת שיטה להפרדה של תאי גזע, הגישה תשקיף להנפקת מניות בארה"ב - כחלק מכוונותיה לביצוע רישום כפול בבורסת נאסד"ק. סלקט נסחרת היום בתל אביב לפי שווי של 130 מיליון שקל, לאחר עליה של 22% בשנה האחרונה. בכוונת החברה לגייס עד 10 מיליון דולר, ולרשום את מניותיה למסחר לאחר ההנפקה כאיגרת מעקב (ADS). חתמי ההנפקה הם רודמן אנד רנשו ו-Chradan משמשים כחתם משנה.

סלקט מפתחת טכנולוגיה המאפשרת להפריד בין תאי גזע בתוך דגימת תאים לבין תאים אחרים ברקמה. צפיפות של תאי גזע לעומת תאים אחרים, היא פרמטר משמעותי באפשרות לטפל באמצעותם. החברה החליטה בשלב הראשון לפתח ערכת מדף להפרדה של תאי דם לבנים לשם טיפול בסרטני דם, ולבצע עבורה הוכחת היתכנות באמצעות מוצר עצמאי.

כלומר, החברה תציע לבתי חולים ערכה של תאים שכבר עברו מיון והשבחה. סלקט מתכוונת להיכנס לניסויים קליניים במוצר במהלך החודשים הקרובים ובמקביל תיפגש עם ה-FDA, רשות המזון והתרפות האמריקאית, כדי לברר מהו מסלול הרישום המיועד של המוצר. ככל הנראה המוצר ירשם במסלול משולב של תרופה ומכשור רפואי. החברה מעריכה כי תהליך הניסויים הקליניים יארך כ-3-5 שנים עד ההגעה לשוק, וישתתפו בו כמה מאות נבדקים. מטרת הניסויים היא להראות כי לאחר מיון באמצעות הטכנולוגיה של סלקט, תאי גזע לטיפול בסרטן הדם יעילים יותר ורעילים פחות מאשר תאי גזע המופרדים בטכנולוגיות הקיימות.

החברה מקווה כי עם הזמן תחתום גם על הסכמי שיתופי פעולה, שיאפשרו לחברות הפועלות בתחום תאי הגזע להשתמש בטכנולוגיה שלה. עד היום טרם חתמה על הסכמים כאלה, אף שזהו רכיב בתוכנית העסקית שלה מתחילה דרכה. סלקט הפסידה 10.1 מיליון שקל ב-2015 (התשקיף להנפקה מוצג בשקלים אף שזו הנפקה בארה"ב) ו-5.5 מיליון שקל ב-2014. אין לה הכנסות. נכון לסוף מרץ 2016, היו לה 15.4 מיליון שקל בקופה.

סלקט הוקמה על ידי יזם הביוטק ד"ר שי ירקוני יחד עם המשקיע והיזם נוריאל צ'יריץ' קסביאן, שהיה ממקימי ערוץ הטלוויזיה הממשלתי של טנזניה ושתי רשתות סלולר במדינה והינו קונסול הכבוד של טנזניה בישראל. קסביאן מחזיק 20% מהחברה, ירקוני 18% והממציא של הטכנולוגיה, ד"ר נדיר אשכנזי, מחזיק כ-17%. למעט המייסדים אין לחברה בעלי מניות גדולים.

שוק ההנפקות בנאסד"ק הוא כרגע סלקטיבי עבור חברות ביומד. בחודשים האחרונים נרשמו הנפקות, אפילו בסכומים גדולים - אולם לא בקצבים שאפיינו את השנים 2014-2015. ביולי בוצעו בארה"ב ארבע הנפקות ראשונות של חברות ביומד וביוני - שש הנפקות. רובן היו הנפקות קטנות, בהיקף של פחות מ-100 מיליון דולר. ביצועי ההנפקות הללו עד כה - מעורבים.