"הוואטסאפ היפנית" Line תגייס 1.3 מיליארד דולר

ליין קורפ היפנית תמכור את מניותיה במחיר הגבוה ביותר בטווח המחירים בספר ההזמנות של הנפקתה הראשונית לציבור 

אפליקציית המסרים Line/ צילום: רויטרס
אפליקציית המסרים Line/ צילום: רויטרס

חברת ליין קורפ היפנית (Line Corp), אשר מפתחת אפליקציית מסרים מיידים, תמכור את מניותיה במחיר הגבוה ביותר בטווח המחירים בספר ההזמנות של הנפקתה הראשונית לציבור. החברה צפויה לגייס 1.3 מיליארד דולר בעסקה שמשקפת את תאבונם הבריא של המשקיעים להנפקת הטכנולוגיה הבורסאית הגדולה ביותר בשנה הנוכחית.

ליין קבעה מחיר של 3,300 ין למניה - הרמה הגבוהה ביותר בטווח שעמד על 2,900-3,300 ין. כך עולה ממסמך שהוגש היום (ב') למשרד האוצר היפני.

תחילה קבעה החברה טווח מחירים בסך 2,700-3,200 ין, אך בשבוע שעבר העלתה אותו בתגובה לביקוש הרב.

ליין, שנמצאת בבעלות החברה הדרום קוריאנית, Naver Corp, תערוך השבוע הנפקה ראשונית כפולה בניו יורק ובטוקיו, ותגייס הון לחיזוק תדמיתה ולהרחבת פעילותה מחוץ לשוקי המפתח שלה ביפן ובקוריאה הדרומית.

"אני חושב שבטווח הקצר המחיר יעלה", אמר מיצושיגה אקינו, בכיר ב-Ichiyoshi Asset Management. עם זאת, הוסיף אקינו כי המשקיעים יצטרכו גם לבחון אם החברה מגדילה את רווחיה בטווח הארוך.

התמחור בהנפקה הראשונית משקף שווי של 6.9 מיליארד דולר לחברה.

יישום המסרים של ליין הושק בעקבות רעידת האדמה וגלי הצונאמי ביפן, במטרה לספק חלופה לתשתיות שקרסו. מניית ליין תתחיל להיסחר בבורסת ניו יורק ביום ה', ובבורסת טוקיו ביום ו'. מורגן סטנלי, גולדמן זאקס, ג'יי. פי מורגן ונומורה מנהלים את ההנפקה.