תחנת הכוח הפרטית שורק של יצחק תשובה החלה לפעול

התחנה הוקמה על ידי קונצורציום משותף לחברת IDE של כיל וקבוצת דלק של יצחק תשובה ולחברת האצ'יסטון

באיחור של למעלה משנה, תחנת הכוח הפרטית שורק החלה לפעול. התחנה הוקמה על ידי קונצורציום משותף לחברת IDE של כיל וקבוצת דלק של יצחק תשובה ולחברת האצ'יסטון. התחנה תספק 140 מגה-ואט חשמל - מחציתו למתקן ההתפלה הצמוד, ומחציתו למפעלים באזור.

בתחנה הושקעו כ-200 מיליון דולר, ואת המימון הוביל בנק הפועלים לצד גופים מוסדיים. החשמל שירכוש מתקן ההתפלה מהתחנה יהיה זול יותר מזה שהוא רוכש כיום מחברת החשמל. החשמל הזול אמור כמובן להוזיל גם את מחיר המים המותפלים.

התחנה תפעל על גז טבעי שמגיע ממאגר תמר. על פי החוזה בין יזמי התחנה לבעלי המאגר (שכידוע תשובה הוא אחד מהם) שנחתם במארס 2014, התחנה תצרוך לאורך השנים 3.3 מיליארד מטר מעוקב (BCM) של גז טבעי. שותפות תמר העריכו אז כי היקף ההכנסות המצטבר ממכירת הגז יסתכם בכ-750 מיליון דולר.

התחנה אמורה הייתה להיכנס לפעילות כבר בשנה שעברה, אך רשות החשמל, הרגולטור של משק החשמל, הודיעה כי היא מסרבת להכיר בחוזה הגז שנחתם, בטענה כי מחיר הבסיס בחוזים גבוה מדי, וכי ההצמדה של המחיר תביא לעלייה לא מוצדקת במחיר הגז שרוכשים היזמים. מנכ"ל משרד האנרגיה שאול מרידור בירך על תחילת הפעילות של התחנה ואמר כי "המשרד ימשיך לפעול על מנת לקדם את הזרמת הגז הטבעי מקרקעית הים אל המשק הישראלי".