נעילה מעורבת בבורסות אירופה; הקאק הצרפתי עלה 1.6%

נעילה חיבות באסיה ■ עליות שערים בוול סטריט; שיאים במדד הנאסד"ק וה-S&P 500 ■ דיווח: הממשלה היפנית עתידה לחתוך את תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית ■ מדריך תעודות סל

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, בהמשך למגמה חיובית שנרשמה הבוקר בבורסות אסיה בהובלת מדד הניקיי היפני, ועל רקע עליות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט. גם היום מתנהל המסחר בניו-יורק בעליות שערים, כאשר מדדי ה-S&P 500 והדאו-ג'ונס מטפסים לשיא של כל הזמנים.

 

בזירת המאקרו האירופאית התפרסם היום מדד המחירים לצרכן לחודש יוני בגרמניה, השעלה ב-0.1% בהתאם לציפיות האנליסטים ובהמשך לעלייה של 0.1% בחודש הקודם.

במסחר המוקדם באסיה, הין היפני המשיך ליפול אל מול הדולר, עובדה חיובית למניות היפניות שכן ין חלש עושה אותן תחרותיות יותר ומגדיל רווחים משווקים בינלאומיים.

לאחר שהקואליציה בראשותו ניצחה בבחירות, ראש הממשלה היפני שינזו אבה הצהיר כי הוא מתכנן "השקעה נועזת בזרעי הצמיחה העתידית" הוא לא קבע היקפים לחבילות פיסקליות, אך אנליסטים מצפים ל"בזוקה" נוספת בכלכלה היפנית. בשוק גם ממתינים לראות האם הבנק המרכזי היפני יספק פתרונות מוניטריים נוספים.

בינתיים, הממשלה היפנית עתידה לחתוך כמעט בחצי את תחזית הצמיחה לשנה הנוכחית, בין היתר בשל השלכות כלכליות בינלאומיות. כך דווח על פי מקורות מקורבים לעניין. ההודעה עתידה להתפרסם מחר, במסגרתה תחזית הצמיחה לשנה המסתיימת במארס 2017 תיחתך מ-1.7% ל-0.9% בלבד.

מניית Nintendo ממשיכה לרכז עניין לאחר שזינקה אתמול בחדות על רקע הצלחה סוחפת ברחבי העולם של משחק המובייל החדש שלה, "פוקימון גו".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]