גיל שרון מנסה לגבש קבוצת משקיעים לרכישת גולן טלקום

חזי בצלאל צפוי להיות אחד המשקיעים בקבוצה ולקלוט את מנויי גולן טלקום במסגרת ההסכם שחתם עם סלקום לאיחוד רשתות ■ ייתכן שגם סלקום שותפה למהלך

גיל שרון / צילום: תמר מצפי
גיל שרון / צילום: תמר מצפי

מנכ"ל פלאפון לשעבר, גיל שרון, עומד בראש קבוצת משקיעים שהגישה לבעלי המניות של גולן טלקום הצעה לרכוש מהם את החברה. קבוצת המשקיעים טרם נחשפה, אך ידוע בשלב זה שההצעה שהוגשה לרכישת גולן טלקום היא לרכוש את החברה כפי שהיא, כלומר כולל תשלום החוב לסלקום בסך 600 מיליון שקל.

אחד הגורמים המוזכרים כמשקיע פוטנציאלי הוא חזי בצלאל, הבעלים של חברת אקספון, שחתמה היום על הסכם איחוד רשתות עם סלקום, וייתכן שגם האחרונה שותפה למהלך.

ההצעה שמגבש שרון עלתה על רקע ההבנה שבעלי המניות של גולן טלקום מעוניינים לצאת מהשוק הישראלי וההסכם שחתמו עם הוט מובייל לאירוח על גבי הרשת שלה הוא למעשה רק אמצעי להרוויח זמן בינתיים ההסכם של גולן והוט מובייל נתקל בקשיים משפטיים ובהתנגדות משרד התקשורת. 

שרון ניסה כבר לפני כמה שבועות, לצד שלמה רודב, להיות גורם שימכור את מנויי גולן טלקום לכל המפעילים ובכך יאפשר לגולן להימנע מפירוק. המהלך לא צלח עקב התנגדותו של גולן, שהיה במשא ומתן עם הוט מובייל. כעת חלה תפנית בעלילה, ושרון מנסה להוביל מהלך לרכישת גולן במחיר הרבה יותר נמוך מזה שהיה אמור לקבל מסלקום, בסך 1.17 מיליארד שקל. ככל הנראה הסכומים שמוצעים לו כעת נאמדים בכמה מאות מיליוני שקלים ומהווים החזר על השקעתו בפעילות פלוס רווח סביר, וכן ויתור על החוב בסך 600 מאות מיליון שקל.

גיל שרון סירב להתייחס לנושא.

בכיר במשרד התקשורת: "קודם שגולן יפתור את בעיות העבר לפני שנדון בבעיות העתיד"

משרד התקשורת צפוי להודיע בימים הקרובים על גובה חילוט הערבויות שבו תישא גולן טלקום. הכוונה המקורית של המשרד הייתה לחלט לגולן 30 מיליון שקל, אך לא ברור כעת אם הסכום הזה יישאר בעינו או יפחת.

כך או כך, לאחר ההחלטה צפויה גולן טלקום לנסות לעכב את המהלך בכלים משפטיים, אך לבסוף תחויב להשלים את החילוט כחלק מהערבות שהפקידה כנגד הרישיון שלה. כלומר, אם יחלטו לה 20 מיליון שקל, החילוט ייעשה מהערבויות שבידי משרד התקשורת וגולן תחויב להפקיד את הסכום חזרה.

בעקבות ההתפתחויות היום בעניינה של גולן טלקום, אמר בכיר במשרד התקשורת כי המשרד "לא מתכוון לדון עם גולן על בעיות העתיד לפני שהוא פותר את בעיות העבר", ובכך רמז לכך שהם רואים בבעלי גולן טלקום, מיכאל גולן, כמי שלמעשה מהתל בשוק.

 

הוט מובייל תשאיר את הכדור בידי גולן

בכירים במשרד התקשורת הסבירו את ההחלטה לפסול את ההסכם עם הוט מובייל בכך ששירותי נדידה נועדו לסייע לגורמים חדשים בתחילת פעילותם. הוט מובייל היא שחקן חדש ולכן הרישיון שלה מזכה אותה באפשרות לקבל שירותי נדידה ממפעיל ותיק. לא סביר שכשחקן חדש, היא תספק שירותי נדידה לשחקן אחר. אם היא מסוגלת לספק שירותי נדידה כאלה, אין הצדקה לאפשר לה נדידה על גבי שחקן ותיק, שהרי מדובר בדבר והיפוכו.

משמעות הדבר היא שאם הוט רוצה לאפשר לגולן לפעול על גבי הרשת שלה בדרך של נדידה פנים-ארצית (או כמפעיל וירטואלי), עליה לפנות ולבקש לשנות את האסדרה החלה עליה. הערכה היא שבעקבות התנגדות משרד התקשורת להסכם בין החברות, מובייל תשאיר את הכדור בידי גולן ותיתן לו לפתור קודם את הבעיות שלו מול משרד התקשורת.