עליות בסיום המסחר בבורסה; טבע זינקה ביותר מ-4.5%

עליות שערים קלות בבורסות אירופה ופתיחה מגומגמת בוול סטריט ■ מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 העפילו אמש לשיאים חדשים ■ טבע העלתה תחזיות לרבעון השני של השנה

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

המסחר בבורסת תל-אביב הסתיים היום (ד') מגמה חיובית, זאת על רקע מגמה דומה בבורסות אירופה ובחוזים העתידיים על מדדי וול סטריט. הבוקר ננעל המסחר בבורסות אסיה בעליות שערים.

 

מדדי ה-S&P 500 והדאו-ג'ונס טיפסו אמש לשיא כל הזמנים, לאחר שגם שלשום שבר מדד ה-S&P 500 שיא. נראה כי השווקים, לעת עתה, משאירים מאחור את השפעות הברקזיט על הכלכלה הגלובלית, ובוחרים להתמקד בדוח התעסוקה האמריקאי החדש ובסיכוי כי הכלכלה העולמית ממשיכה בתוואי צמיחה.

"רק העלאת ריבית אחת נדרשת בטווח הנראה לעין", אמר אתמול נשיא הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד. בולארד הסתייג ואמר כי הוא דובק בדבריו "כל עוד לא יתרחש אירוע בלתי צפוי שישפיע על המשק - לטובה או לרעה". לפי דיווח ברויטרס, בולארד סבור כי "הריבית צריכה להישאר שטוחה", בשיעור של 0.63%. מדובר בעלייה של 0.25% לעומת שיעור הריבית הנוכחי, שעומד על 0.37%.

עונת הדוחות לרבעון השני בארה"ב נפתחה השבוע. בהראל פיננסים מעריכים כי ההכנסות המצרפיות של החברות במדד ה-S&P 500 ירדו ב-0.8%. לפי ההערכה, הרווחיות המצרפית של החברות במדד צפויה לרדת ב-5.7%. 

טבע  העלתה תחזיות לרבעון השני של השנה, ומצפה כעת להכנסות של 4.9-5 מיליארד דולר בהשוואה לתחזית הקודמת של 4.8-4.9 מיליארד דולר, בעוד שהרווח למניה על בסיס non-GAAP יהיה בין 1.19-1.22 דולר למניה, בהשוואה לטווח התחזית הקודם של 1.16-1.2 דולר למניה. [לסיפור המלא]

רציו  דיווחה על הקמת שותפות מוגבלת חדשה שתפעל בחו"ל. בעלי השליטה ברציו, משפחות לנדאו ורוטלוי, הסכימו להעביר לרציו חו"ל, ללא תמורה, את זכויותיהם בנכסי חו"ל. עוד דווח כי השותפות החדשה תפעל לגיוס הון מהציבור בדרך של הנפקת יחידות השתתפות וכתבי אופציה.

מאוחר יותר, טבע דיווחה על דחיית השלמת רכישת אלרגן עד סוף אוקטובר 2016. החברות האריכו את ההסכמים ביניהן הנוגעים לעסקה עד ל-26 באוקטובר. בנוסף נכתב בדיווח כי התמורה שתשלם טבע במזומן תקטן ב-221 מיליון דולר.  

מניות הסלולר סלקום  ופרטנר  הוסיפו לרכז עניין רב לאחר שזינקו אתמול על רקע הודעת משרד התקשורת לגולן טלקום ולהוט מובייל כי על-פי תנאי רישיונה של הוט מובייל, היא איננה יכולה לספק שירותי נדידה פנים-ארצית לגולן טלקום. לפיכך, למעשה, משרד התקשורת עוצר את ההסכם של שתי החברות. 

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]