מגמה מעורבת בסיום המסחר באירופה

המסחר באסיה ננעל בעליות ■ היום בערב צפויה תרזה מיי להחליף את קמרון ולהפוך לראשת הממשלה של בריטניה ■ לראשונה: ממשלת גרמניה מכרה אג"ח ל-10 שנים בתשואה שלילית

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ד') במגמה מעורבת. זאת, ברקע למגמה החיובית שחתמה היום את המסחר בבורסות אסיה. המסחר בוול סטריט ננעל אמש בעליות שערים כשמדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 העפילו לשיאים חדשים.

 

הסוחרים ברחבי העולם, כך נראה מהראלי של הימים האחרונים, בוחרים להתנער לעת עתה מהשלכות הברקזיט על הכלכלה הגלובלית ובוחרים להתמקד, בין היתר, בדוח התעסוקה האמריקאי החזק שפורסם בסוף השבוע ובאפשרות לחבילות תמרוץ חדשות ביפן, הן מצד הממשלה (פיסקלי) והן מצד הבנק המרכזי (מוניטרי).

"רק העלאת ריבית אחת נדרשת בטווח הנראה לעין", אמר אתמול נשיא הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד. בולארד הסתייג ואמר כי הוא דובק בדבריו "כל עוד לא יתרחש אירוע בלתי צפוי שישפיע על המשק - לטובה או לרעה". לפי דיווח ברויטרס, בולארד סבור כי "הריבית צריכה להישאר שטוחה", בשיעור של 0.63%. מדובר בעלייה של 0.25% לעומת שיעור הריבית הנוכחי, שעומד על 0.37%.

לראשונה בהיסטוריה, מכרה היום ממשלת גרמניה אג"ח ממשלתי ל-10 שנים בשווי של 5 מיליארד אירו בתשואה שלילית של 0.05%. ברקע לכך, אגרות חוב סחירות של ממשלות עברו להיסחר בתשואה שלילית לאור חוסר הוודאות והיציבות ששררו בשווקים לאחרונה, בין היתר על רקע הברקזיט - החלטתה של בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי.

הניסוי הגדול מתחיל: גרמניה הנפיקה אג"ח בתשואה שלילית

היום בשעות הערב צפוייה תרזה מיי, שרת הפנים לשעבר של בריטניה, להחליף את דיוויד קמרון ולהפוך לראשת הממשלה החדשה של הממלכה. זאת, כשבועיים וחצי לאחר משאל העם הדרמטי שבו הכריעה בריטניה שהיא יוצאת מהאיחוד האירופי. "תרזה מיי תזכה בתמיכתי המלאה", אמר קמרון לפני כמה ימים. "היא יותר מאשר תוכל להעניק את המנהיגות החזקה שהמדינה שלנו צריכה".

הליש"ט נסחרת בעליות זה היום הרביעי, והיום היא עולה ב-0.7% מול הדולר ונסחרת בשער של 1.33 דולר לליש"ט. כלכלנים צופים כי הבנק המרכזי בממלכה יוריד את שיעור הריבית מחר בהודעת הריבית הראשונה שלו לאחר הכרעת הברקזיט, שצפויה לצאת בצהריים. הדבר, אם יקרה, עשוי לגרום לליש"ט להפסיק לעלות. 

מניית פלייטק  ריכזה עניין לאחר שפורסם היום שענקית הפלטפורמות לאתרי הימורים מקוונים שבשליטת המיליארדר הישראלי טדי שגיא רכשה את יריבתה BGT בסכום של 138 מיליון אירו. (לסיפור המלא)

במחלקת המחקר של ברקליס המליצו ב"תשואת יתר" על מניית Orange  הצרפתית, במחיר היעד של 19 אירו - פרמיה של 33.8% על מחיר המניה בבורסה. 

מניות הכרייה הגדולות באוסטרליה מרכזות עניין רב, על רקע זינוק חד במחירי עפרות הברזל. נציין את BHP Billiton  ואת Rio Tinto .

כאמור, המסחר בבורסות אסיה ננעל היום בעליות, בהובלת הניקיי היפני שטיפס ב-0.85%.

 

לאחר הראלי המסחרר של הימים האחרונים וזינוק של עשרות אחוזים, מניית נינטנדו סגרה בירידות היום. הראלי החל לאחר הצלחה מסחררת ברחבי העולם של השקת משחק הסמארטפונים החדש של החברה, "פוקימון גו".

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]