מגמה מעורבת בסיום בוול סטריט; טבע עלתה בפחות מ-4%

מדדי הדאו-ג'ונס וה-S&P 500 העפילו אמש לשיא כל הזמנים ■ הערב פורסם ספר הב'ז ■ לראשונה: גרמניה הנפיקה אג"ח בתשואה שלילית ■ טבע תגייס בשבוע הבא 20-25 מיליארד ד'

סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס
סוחרים בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט התנהל היום (ד') בתנודתיות ובסיומו של יום נסגר המסחר במגמה מעורבת. זאת, לאחר שאמש ננעל המסחר בניו-יורק בעליות ומדדי הדאו-ג'ונס וה-S&P 500 העפילו לשיא כל הזמנים. המסחר בבורסות אירופה ננעל במגמה מעורבת והמסחר באסיה ננעל בעליות, בהובלת מדד הניקיי היפני.

 

נראה כי השווקים, לעת עתה, משאירים מאחור את השפעות הברקזיט על הכלכלה הגלובלית, ובוחרים להתמקד בדוח התעסוקה האמריקאי החדש ובסיכוי כי הכלכלה העולמית ממשיכה בתוואי צמיחה.

במחלקת המחקר של FXCM‏ ישראל מציינים הבוקר: "למרות הברקזיט וחששות הצמיחה המרובים, מדדי המניות ממשיכים לטפס לשיאים חדשים, כאשר אמש גם הדאו-ג'ונס בוול-סטריט קבע שיא חדש של כל הזמנים. זאת, לאחר שביום שני ה-S&P 500‏ שבר שיא היסטורי. הסיבה לגל האופטימיות אינה שינוי כלשהו בתנאים הפונדמנטליים של השוק, אלא התקווה כי לאור הסיכונים המרובים הבנקים המרכזיים ייחלצו שוב כדי לפמפם את הכלכלה והשוק".

למרות הסנטימנט החיובי בשווקים ולמרות דוח התעסוקה שפורסם ביום שישי האחרון והחזיר לשולחן הדיונים את האפשרות להעלאת הריבית בארה"ב, החוזים על ריבית הפד עודם מצביעים על הסתברות אפסית להעלאת הריבית בפגישה הבאה של הפד ב-27 ביולי ואף מתמחרים הסתברות מסוימת להורדת הריבית.

"רק העלאת ריבית אחת נדרשת בטווח הנראה לעין", אמר אתמול נשיא הפד בסנט לואיס, ג'יימס בולארד. בולארד הסתייג ואמר כי הוא דובק בדבריו "כל עוד לא יתרחש אירוע בלתי צפוי שישפיע על המשק - לטובה או לרעה". לפי דיווח ברויטרס, בולארד סבור כי "הריבית צריכה להישאר שטוחה", בשיעור של 0.63%. מדובר בעלייה של 0.25% לעומת שיעור הריבית הנוכחי, שעומד על 0.37%.

לראשונה בהיסטוריה, מכרה היום ממשלת גרמניה אג"ח ממשלתי ל-10 שנים בשווי של 5 מיליארד אירו בתשואה שלילית של 0.05%. ברקע לכך, אגרות חוב סחירות של ממשלות עברו להיסחר בתשואה שלילית לאור חוסר הוודאות והיציבות ששררו בשווקים לאחרונה, בין היתר על רקע הברקזיט - החלטתה של בריטניה לפרוש מהאיחוד האירופי.

הניסוי הגדול מתחיל: גרמניה הנפיקה אג"ח בתשואה שלילית

היום בשעה 21:00 (שעון ישראל) פורסם ספר הב'ז של הפד. ספר הבז', נזכיר, סוקר את הכלכלה האמריקאית ב-12 מחוזות הפד בארה"ב. הסקירה הייתה בסך הכל צפויה ונמדדה לפני הברקזיט אולם ממנה עולה, כי שוק העבודה סובל מקיפאון בשכר. הכלכלה עצמה צומחת בשיעורים נמוכים והשפעת ההאטה הכלכלית העולמית ניכרת בביצועי הכלכלה המקומית. עדיין אין סימנים לעליית מחירים שתביא את האינפלציה ליעד יציבות המחירים (2%).

בממלכה הבריטית יתקיימו ביממה הקרובה שני אירועים חשובים: היום בשעות הערב מונתה תרזה מיי, שרת הפנים לשעבר של בריטניה, לתפקיד ראשת ממשלת בריטניה החדשה והחליפה את דיוויד קמרון. זאת, כשבועיים וחצי לאחר משאל העם הדרמטי שבו הכריעה בריטניה שהיא יוצאת מהאיחוד האירופי. "תרזה מיי תזכה בתמיכתי המלאה", אמר קמרון לפני כמה ימים. "היא יותר מאשר תוכל להעניק את המנהיגות החזקה שהמדינה שלנו צריכה".

מלבד זאת, מחר בצהריים יכריז הבנק המרכזי בממלכה על הודעת הריבית הראשונה שלו לאחר הכרעת הברקזיט, והכלכלנים צופים כי הוא יוריד את שיעור הריבית.  הדבר, אם יקרה, עשוי לעצור את העלייה בשערי הליש"ט שנרשמת בימים האחרונים.

 

הנפט  נסחר היום בירידות של יותר מ-1% לאחר שאתמול טיפס ביותר מ-4%. 

מניית טבע  ריכזה עניין לאחר שהחברה העלתה תחזיות לרבעון השני של השנה, והודיעה כי היא מצפה כעת להכנסות של 4.9-5 מיליארד דולר בהשוואה לתחזית הקודמת של 4.8-4.9 מיליארד דולר, בעוד שהרווח למניה על בסיס non-GAAP יהיה בין 1.19-1.22 דולר למניה, בהשוואה לטווח התחזית הקודם של 1.16-1.2 דולר למניה.

מאוחר יותר הודיעה החברה על דחייה נוספת בהשלמת העסקה לרכישת אלרגן, שעלולה להתעכב עד חודש אוקטובר. בדיווח שהוציאה טבע נכתב כי התמורה שתשלם במזומן תקטן ב-221 מיליון דולר. אלא שאז, עם פתיחת שיחת הוועידה שערכה החברה, הרגיע המנכ"ל ויגודמן כשאמר שטבע מצפה להשלמת העסקה "בכל רגע", וטבע אף הכלילה בתחזיות השנתיות שלה את החטיבה הנרכשת במשך 5 חודשים, כלומר, החל מתחילת אוגוסט. (לדיווח המלא

עוד נחשף היום ב"גלובס, כי טבע נערכת להנפקת ענק של 20 - 25 מיליארד דולר באמצעות הנפקת אג"ח בארה"ב. (לכתבה המלאה)