עליות בסיום המסחר בבורסה; אנדימנד עלתה ב-4.5%

מגמה חיובית בבורסות אירופה ופתיחה חזקה בניו יורק משכו את השוק המקומי ■ טבע לקראת גיוס ענק למימון עסקת אלרגן

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

לאחר פתיחה מעורבת, המסחר בבורסת ת"א התנהל היום (ה') במגמה חיובית שנשמרה עד לסיום המסחר. באירופה נרשמות עליות ובניו יורק נרשמה פתיחה חזקה. הבוקר ננעל המסחר באסיה במגמה מעורבת.

 

השווקים בעולם לקחו אמש פסק זמן מהראלי שאפיין אותם בימים האחרונים, כשהם מוחקים לחלוטין את השפעות "הברקזיט" בעוד הסוחרים קונים נכסי סיכון כמניות.

ספר הבז', הסוקר את התפתחות הכלכלה האמריקאית, פורסם אמש, וממנו עולה כי הצמיחה בארה"ב עדיין נמוכה, הלחצים האינפלציונים כמעט ולא קיימים ומעל הכל היקף ההשקעות בכלכלה המקומית, הגדולה בעולם, עדיין נמוך. בפדרל ריזרב אומרים כי השפעת ההאטה הכלכלית העולמית ניכרת בביצועי הכלכלה האמריקאית, עובדה העשויה לרמז כי פניו של הבנק המרכזי האמריקאי אינם להעלאת ריבית בטווח המיידי.

סוחר בחדר מסחר גדול אומר היום בשיחה עם "גלובס" כי "המומנטום חיובי אך אלמנט הסיכון גובר. השוק עולה אך נמצא בעמדת המתנה לראות התפתחויות בעולם. אם ימשיכו העליות בוול סטריט, תיתכן פה פריצה כלפי מעלה".

לאחר שהעלתה אתמול תחזיות ונסחרה בתנודתיות עזה, טבע  הוסיפה לרכז עניין. אתמול נחשף ב"גלובס" כי החברה נערכת לגיוס ענק באמצעות הנפקת אג"ח בהיקף עצום של 20-25 מיליארד דולר. בטבע מייעדים את התמורה מהגיוס למימון עסקת ארלגן.

חברת ה מכשור הרפואי האסתטי אנדימד  הודיעה היום כי חתמה על הסכם הפצה ב דרום קוריאה למכשיר ה-NEWA, המיועד להצערת עור ולטיפול בפגמי עור לשוק הביתי. המפיץ ימכור את המכשיר יחד עם מוצרי הקוסמטיקה של החברה המשווקים יחד איתו. ההסכם הוא לתקופה של שנתיים, ובהיקף מינימלי של 2.5 מיליון דולר, מהם 900 אלף דולר בשנה הראשונה.

 

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]