לאחר החלטת הריבית באנגליה: עליות בסיום המסחר באירופה

נעילה מעורבת אמש בוול סטריט ■ היום: החלטת ריבית בבריטניה, ראשונה מאז הברקזיט; שבניגוד לציפיות נותר ללא שינוי ■ תרזה מיי נכנסה אמש לתפקיד ראמ"מ בריטניה

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה הסתיים היום (ה') בעליות שערים. זאת, לאחר שהמסחר בבורסות אסיה ננעל היום במגמה מעורבת ולאחר שהמסחר בוול סטריט ננעל אמש במגמה מעורבת. גם המסחר באירופה ננעל אמש במגמה מעורבת. 

 

ברקע לעליות בבורסות אירופה היום, יש לציין את הדברים המעודדים שאמרה אמש תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה החדשה, שנכנסה אמש באופן רשמי לתפקיד. "בעקבות משאל העם, אנחנו נמצאים לקראת שינוי לאומי גדול", אמרה מיי לפני כניסתה למעון ראש הממשלה. "אני יודעת שמאחר שאנחנו בריטניה, אנחנו נעמוד באתגר. בעוד אנחנו עוזבים את האיחוד האירופי, אנחנו ניקח על עצמנו תפקיד חדש ואמיץ שיהפוך את בריטניה למדינה שעובדת לא רק עבור המבוססים, אלא עבור כל אחד מאיתנו", הוסיפה. 

עוד בממלכה, הבנק המרכזי הבריטי הודיע היום על החלטתו להותיר את שיעור הריבית הנוכחי על כנו - 0.5%. זאת, בניגוד להערכת האנליסטים, שחזו כי הבנק המרכזי בממלכה יבחר לחתוך את הריבית ב-0.25%. לאחר ההחלטה, הלי"שט זינקה בכ-1.4% מול הדולר ל-1.332 דולר לליש"ט. החלטת הבנק המרכזי האירופי שינתה תחילה את הכיוון בבורסה בלונדון, שעברה להיסחר ביציבות עם נטייה לירידות. זמן קצר לאחר מכן שבה הבורסה בלונדון להיסחר בחיוב, עם כי בעליות מתונות יותר.

"בימים האחרונים סנטימנט הסיכון צף על רקע ציפיות להמשך תמרוץ, ונראה כי היעדר חדשות הוציא את הרוח ממפרשי השוק. יש להבין כי כעת הסיכון לאכזבה מתחיל לעלות", ציינו ב-National Australia Bank.

המסחר בבורסות אסיה, כאמור, ננעל היום במגמה מעורבת. הניקיי היפני טיפס בכמעט 1%.

 

הבנק המרכזי בדרום קוריאה בחר הבוקר להחזיק את הריבית ללא שינוי בשפל של 1.25%. בהצהרה שנלוותה להחלטה ציין הבנק כי הוא ממשיך לנטר תנאים חיצוניים, כולל השפעות הברקזיט וצעדים של בנקים מרכזיים אחרים בעולם. הבנק חתך גם את תחזית הצמיחה ל-2016 מ-2.8% ל-2.7%.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]