עליות בסיום המסחר בוול סטריט; מונסנטו עלתה בכ-3%

אמש העפיל מדד הדאו ג'ונס לשיא כל הזמנים ■ עליות שערים באירופה ונעילה חיובית באסיה ■ הבנק המרכזי בבריטניה החליט להותיר את שיעור הריבית הנוכחי על כנו - 0.5%

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ה') בעליות. זאת, לאחר שאמש ננעל במגמה מעורבת, כאשר מדד הדאו ג'ונס העפיל שוב לשיא כל הזמנים. המסחר באירופה מתנהל בעליות והמסחר באסיה ננעל במגמה חיובית. 

 

למרות המסכים הירוקים שאפיינו היום את שוקי העולם, אמש לקחו השווקים פסק זמן מהראלי שאפיין אותם בימים האחרונים.

חלק מהאנליסטים מצביעים על קשר בין עליות השערים שאפיינו את המסחר היום לבין הדברים המעודדים שאמרה אמש תרזה מיי, ראש ממשלת בריטניה החדשה, שנכנסה אמש באופן רשמי לתפקיד. "בעקבות משאל העם, אנחנו נמצאים לקראת שינוי לאומי גדול", אמרה מיי לפני כניסתה למעון ראש הממשלה.

"אני יודעת שמאחר שאנחנו בריטניה, אנחנו נעמוד באתגר. בעוד אנחנו עוזבים את האיחוד האירופי, אנחנו ניקח על עצמנו תפקיד חדש ואמיץ שיהפוך את בריטניה למדינה שעובדת לא רק עבור המבוססים, אלא עבור כל אחד מאיתנו", הוסיפה.

עוד בממלכה, הבנק המרכזי הבריטי הודיע היום על החלטתו להותיר את שיעור הריבית הנוכחי על כנו - 0.5%. זאת, בניגוד להערכת האנליסטים, שחזו כי הבנק המרכזי בממלכה יבחר לחתוך את הריבית ב-0.25%. לאחר ההחלטה, הלי"שט זינקה בכ-1.4% מול הדולר ל-1.332 דולר לליש"ט.

היום בשעה 14:00 הודיע הבנק המרכזי בבריטניה על החלטת הריבית הראשונה שלו מאז "הברקזיט".הבנק המרכזי האנגלי (ECB) שומר על קו שמרני ובניגוד לתחזיות שצפו הורדת ריבית של 0.25%, הודיע שהחליט להותיר את הריבית ללא שינוי.

בזירת המאקרו האמריקאית פורסמו היום שני נתונים: בשעה 15:30 פורסם מדד המחירים ליצרן לחודש יוני, אשר הצביע על עלייה בקצב של 0.5%. זאת, בניגוד לצפי האנליסטים שחזו עלייה בקצב של 0.3%, לאחר שבחודש מאי נרשמה עלייה בקצב של 0.4%. באותה השעה פורסם גם מספר תובעי דמי האבטלה החדשים השבוע, שבדיוק כמו בשבוע שעבר, עמד גם השבוע על 254 אלף מבקשי דמי אבטלה חדשים. זאת, בניגוד לצפי, שעמד על 263 אלף. 

הבנק ג'י.פי מורגן צ'ייס  הכה את תחזיות האנליסטים עם רווח נקי של 25.2 מיליארד דולר ברבעון השני. הרווח הנקי למניה הסתכם ב-1.55 דולר, בהשוואה לממוצע תחזיות האנליסטים לרווח נקי של 1.43 דולר למניה. מניית הבנק מגיבה בהתחזקות של כ-2% בטרום מסחר.

הנפט  סגר בעליות של יותר מ-1.5% ולמעשה תיקן את הירידות החדות שנרשמו במחיריו לפני מספר ימים.

באייר פרסמה הודעה הערב לפיה היא מעדכנת את מחיר הצעת הרכש למונסנטו  מ- 122 דולר למניה ל-125 דולר למניה. מניית מונסנטו הגיבה בהתאם.