בצל הפיגוע בצרפת: וול סטריט ננעלה בירידות שערים קלות

אמש סגרו המדדים בניו יורק בעליות ■ מרבית הבורסות באירופה נסחרו בירידות ■ נתוני מאקרו חיוביים בסין ■ גידול חד מהצפוי במכירות הקמעונאיות ביוני

וול סטריט / צילום: רויטרס
וול סטריט / צילום: רויטרס

המסחר במרבית המדדים בוול סטריט ננעל היום (ו') בירידות שערים קלות, כאשר מדד הדאו ג'ונס ננעל ביציבות עם נטייה לעליות. זאת, לאחר שבורסות אירופה ננעלו בירידות בצל מתקפת הטרור בצרפת שגבתה את חייהם של 84 צרפתים. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות.

 

"נראה שמדובר באתנחתא בלבד", אמר בכיר יועצי ההשקעות רנדי וורן, בהתייחסו לשינוי הכיוון השלילי בבורסה בניו-יורק. "נתוני הכלכלה מצביעים על מגמת שיפור, והדבר ככל הנראה יבוא לידי ביטוי בקרוב", הוסיף. 

לאחר הפיגוע שאירע אמש בצרפת, העריכו האנליסטים כי ייתכן שממשלת צרפת תנקוט בצעדים צבאיים נגד נקודות ריכוז של ארגוני טרור. לדבריהם, פעולה כזו עלולה להעיב על הפעילות הכלכלית בטווח הקצר, אולם תסייע במיגור הטרור בטווח הארוך.

ירידות השערים המתונות, יחסית, שנרשמוהבבורסות אירופה, מעידות יותר מכל על איפוק מצד המשקיעים, שבימים אחרים היו "מפרקים" את השוק לאחר פיגוע טרור בליבת העולם החופשי והסובלנות - צרפת.

את הירידות בשווקים באירופה הובילו מניות חברות התעופה והתיירות שיסבלו בתקופה הקרובה מעלייה בהוצאות הביטחון ומנגד בחששות של הציבור הרחב שיקבלו ביטוי בצד ההכנסות.

 

בסין פורסמו נתוני מאקרו חיוביים שהצביעו על צמיחה בקצב שנתי של 6.7%, נתון גבוה מהתחזיות האופטימיות של האנליסטים שצפו צמיחה בקצב שנתי של 6.6%. עם זאת, נתונים אלה פורסמו בטרם הובררו ממדי אירוע הטרור בצרפת.

בזירת המאקרו האמריקאית, היום בשעה 15:30 פורסם מדד המכירות הקמעונאיות לחודש יוני, אשר הצביע על עלייה בקצב של 0.06%. זאת, בניגוד לצפי שעמד על 0.01%, לאחר שבחודש מאי נרשמה עלייה בקצב של 0.05%. 

באותה שעה פורסם גם מדד המחירים לצרכן, אשר בהתאם לצפי, הצביע על עלייה בשיעור של 0.2%. כך גם נרשם בחודש מאי.

בהמשך היום פורסם מדד ביטחון הצרכנים בארה"ב של אוניברסיטת מישיגן, שירד בחודש יולי לרמה של 89.5 נקודות, לעומת רמה של 93.5 נקודות שנרשמה ביוני. זאת, ככל הנראה, בין היתר עקב הברקזיט. האנליסטים צפו שהמדד ירד לרמה של 92.5 נקודות בלבד.

וולס פארגו , בנק המשכנתאות הגדול בארה"ב, פרסם היום (ו') את דוחותיו הכספיים לרבעון השני, שמצביעים על ירידה קלה ברווחים של הבנק בהשוואה לדוחות שפורסמו ברבעון המקביל אשתקד. רווחי הבנק ברבעון על 5.6 מיליארד דולר, כ-1.01 דולר למניה, ומשקפים ירידה של כ-2.8% ביחס לרבעון המקביל אשתקד.

הירידה מוסברת בחוסר היציבות שאפיין את ענף האנרגיה והקרין על קשיים בהלוואות; בגידול בהוצאות ובירידה בהכנסות ממשכנתאות. 

גם הבנק סיטיגרופ  פרסם היום את דוחותיו לרבעון, שמצביעים על רווח נקי של 4 מיליארד דולר, לעומת 4.65 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, אף שהכנסות הבנק ירדו ב-8% בשנה, הן היכו את התחזיות ועמדו על 17.55 מיליארד דולר. זאת, בהשוואה ל-17.47 מיליארד דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

אחרי שטיפס בשבועות האחרונים ואף העפיל לשיא של השנתיים האחרונות, הזהב  נסחר היום בירידות. הנפט  נסחר בעליות והעפיל לשיא שבועי.