ברקליס: "אקזיט של גולן טלקום ישחרר לחצים בשוק הסלולר"

על סלקום: "נמצאת בעמדה עדיפה, אוהבים את כניסתה לשוק הטריפל-פליי" ■ על פרטנר: "נאבקים למצוא קטליזטור כלשהו למניה" ■ על בזק: "אופציה מעניינת למשקיעים סבלניים" 

מניית סלקום   היא המועדפת להשקעה בין חברות התקשורת הישראליות. כך סבורים בבנק ההשקעות ברקליס. הבנק החל לסקר את מניות בזק , סלקום ופרטנר  . סלקום זוכה אצלו להמלצת "תשואת יתר", בזק ל"תשואת שוק" ואילו פרטנר מומלצת בהמלצת "תשואת חסר". בהתאם, גם מחיר היעד למניית סלקום - 32 שקל - גבוה בכ-17% ממחיר המניה בבורסה, בעוד שמחירי היעד למניית בזק (8 שקלים) ופרטנר (19 שקל) דומים למחירי השוק.

"בחמש השנים האחרונות, תעשיית הטלקום הישראלית עברה מספר חסר-תקדים של שינויים בהובלת הרגולציה, הבולט ביניהם היה הגברת התחרות בשוק הסלולר במעבר מ-3 ל-5 שחקנים, מהלך עם השפעה מהותית על ההכנסות, שולי הרווח ומחירי המניות", כותב האנליסט טאבי רוזנר מברקליס.

"במבט קדימה, אנחנו רואים את הורדת סיכון הרגולציה כגורם המשמעותי ביותר למניות חברות התקשורת", כותב האנליסט ומציין לדוגמה אישור של ביטול ההפרדה המבנית בבזק ומכירה של גולן טלקום. עם זאת, הוא מציין שישנה אי ודאות בנוגע לתוצאה ולתזמון של החלטות רגולטוריות.

מדוע סלקום מועדפת על פני פרטנר? לדברי רוזנר, "עם פתיחת השוק הקווי הסיטונאי ב-2015, שתי החברות החלו לפעול על מנת להפוך לחברת תקשורת שנותנת את מלוא השירותים. אנחנו אנחנו אוהבים את השקת שירות ה-TV המוזל. סלקום הגיעה לנתח של 4% משוק הטלוויזיה תוך חודשים ספורים ואנחנו מצפים שתמשיך להתרחב, אחרי שהוסיפה לאחרונה ערוצי ספורט", הוא מוסיף.

בנוגע לפרטנר, רוזנר כותב כי "החברה מחפשת כיום דרך להיכנס לשוק הטלוויזיה/טריפל פליי עם היצע שיבדל אותה. עד שזה יקרה, אנחנו 'נאבקים' למצוא קטליזטור משמעותי כלשהו למניה".

על בזק כותב רוזנר, שהיא בנויה כיום מ-4 חברות עצמאיות והתמודדה היטב עם המהומה בשוק הסלולר עד כה, לאור תמהיל ההכנסות המאוזן שלה. בעתיד הוא מצפה שהחברה תהפוך להרבה יותר יעילה, כשתוכל לבטל את ההפרדה המבנית בין החברות בקבוצה. להערכתו, בכך היא תוכל לחסוך עד 800 מיליון שקל. רוזנר מצפה שאישור הרגולטור לכך יתקבל באופן מדורג, כך שתישמר היציבות בשוק. בשל אי הוודאות בנושא, הוא ממליץ כרגע על מניית בזק "כאופציה מעניינת למשקיעים סבלניים".

רוזנר מתייחס לאפשרות של מכירת גולן טלקום, שהייתה אחת המתחרות החדשות שנכנסו לשוק ב-2012 והובילו לתחרות העזה בו. "אקזיט של גולן ישחרר לחצים משמעותיים בשוק הסלולר", הוא כותב. "אנו מעריכים שה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת מלקוח) ושולי הרווח יישארו נמוכים כל עוד יש בשוק חמישה מפעילי סלולר". לדבריו, מבלי להתנבא בנוגע לעתיד גולן טלקום, אם מספר השחקנים ירד מ-5 ל-4, ה-ARPU יתאושש ב-2017.