ראלי בוול סטריט: עליות שערים בסיום המסחר

וול סטריט ננעלה אמש במגמה מעורבת; הדאו ג'ונס העפיל שוב לשיא ■ הנפט נסחר בירידות ■ עונת הדוחות בעיצומה: מורגן סטנלי עקפה את תחזיות האנליסטים; בהמשך היום יפרסמו אינטל ואמריקן אקספרס

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט הסתיים היום (ד') בעליות שערים, לאחר שהמסחר באירופה שינה כיוון ועבר להתנהל בעליות. אמש ננעל המסחר בוול סטריט במגמה מעורבת ומדד הדאו ג'ונס שוב העפיל לשיא כל הזמנים. 

 

הדולר המשיך במגמה שנרשמה אמש ומתחזק היום מול המטבעות המובילים. "דו"ח התעסוקה האחרון בארה"ב שהפתיע לטובה, גורמים פוליטיים כמו מינוי ראשת ממשלה חדשה בבריטניה, תוצאות הבחירות ביפן והציפיות לתמריצים מוניטריים ופיסקאליים, כל אלה סיפקו את הרוח הגבית להמשך עליות", כך אמר אמש יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, בהתייחסו למגמה החיובית שנרשמת במרבית ימי המסחר האחרונים.

"יש לציין כי רצף האירועים החיוביים יצר גל של אופטימיות שזלג לשווקים רבים בעולם, כאשר משקיעים בכל העולם מחפשים אלטרנטיבה לכסף וראו באותו גל כסימן חיובי להצטרף למגמה", הוסיף.

קרן המטבע העולמית חתכה אמש את תחזית הצמיחה של הכלכלה הגלובלית בשנים 2016 ו-2017 ב-0.1%, מרמות של 3.2% ו-3.5% לרמות של 3.1% ו-3.4% בהתאמה. בקרן המטבע מסבירים כי הורדת תחזית הצמיחה קשורה ליציאתה המתוכננת של בריטניה מהאיחוד האירופי ולחוסר הוודאות הרב בנוגע להשלכות של הברקזיט על הכלכלה העולמית. (לסיפור המלא)

הנפט  סגר בעליות קלות ברמה של 45 דולר לחבית. 

למעט הנפט, זירת המאקרו האמריקאית ריקה היום ועיני המשקיעים מתמקדות בדיווחי החברות של הרבעון השני. נציין כי האנליסטים מצפים לעונת דוחות חלשה, עם כי עד כה לא מעט דוחות מצליחים להכות את תחזיותיהם עם תוצאות טובות יותר מהצפי. "עונת הדוחות שבפתח עשויה להפתיע לטובה ולו רק מפני הפחתת תחזיות חדה שנעשתה קודם לכן", אמר יניב חברון.

 

בהקשר זה, נציין, הבנק האמריקאי מורגן סטנלי  עקף את תחזיות האנליסטים בדוח הכספי שפרסם היום, שהצביע על רווח של 75 סנט למניה ועל הכנסות של 8.9 מיליארד דולר. עם זאת, ברבעון המקביל אשתקד דיווח הבנק על רווח של 79 סנט למניה ועל הכנסות של 9.74 מיליארד דולר.

לאחר סיום המסחר ידווחו גם אמריקן אקספרס  ואינטל .

מניית מיקרוסופט  נסחרה בעליות עקב הדוח הכספי שהחברה פרסמה אמש, לאחר נעילת המסחר. הדוח הכה את תחזיות האנליסטים והצביע על הכנסות ועל רווחים גבוהים מהצפי.  

מניית טוויטר  נסחרה בעליות לאחר שהחברה הודיעה על פיתוח באפליקציה שלה שיאפשר אימות של המשתמשים.