הטיפ היומי: מניה מעניינת להשקעה ברמות התמחור הנוכחיות

באופנהיימר ממליצים על מניית מיילן: למרות אי-הוודאות בנוגע לסביבת מחירי התרופות הגנריות בארה"ב, מיילן ממשיכה להציג תוצאות חזקות

רוברט קורי/ צילום:תמר מצפי
רוברט קורי/ צילום:תמר מצפי

מיילן , מחברות התרופות הגנריות הגדולות בעולם, נסחרת בנאסד"ק (סימול: MYL) ובת"א בשווי של 22.8 מיליארד דולר.

לפני כשבועיים קיימה החברה את מפגש המשקיעים הרבעוני שלה בבורסה בת"א. במפגש המשקיעים השתתפו היו"ר רוברט קורי (בתמונה) והנשיא רג'יב מאליק.

בין הנושאים שעלו במפגש, היו המהלכים האסטרטגיים שמיילן ביצעה בחודשים האחרונים, ובראשם רכישת חברת Meda תמורת כ-10 מיליארד דולר ורכישת תיק נכסים טופיקליים (משחות, קרמים וכ"ו) מ-Renaissance בכמיליארד דולר. לטענת החברה, רכישותיה האחרונות עונות על צרכים אסטרטגיים - חיזוק נוכחות באזורים גיאוגרפיים שבהם מיילן פחות דומיננטית, הגדלת מגוון והיקף המוצרים בסגמנטים אטרקטיביים ויצירת ערך לבעלי המניות באמצעות סינרגיות בטווח הקצר והארוך.

נושא נוסף היה Biosimilars (פיתוח גרסאות "גנריות" לתרופות ביולוגיות). מיילן טוענת שהיא מהחברות המובילות בתחום, עם כ-15 מוצרים שמפותחים בשיתופי פעולה עם החברות ביוקון ומומנטה. בחברה משקיעים סכומי כסף גדולים בתחום ומאמינים שההשקעה תניב פירות בשנים הבאות.

במיילן גם מאמינים שיש להם את הכלים לעבור בשלום את סביבת המחירים הנוכחית בארה"ב והשפעות של התגברות ברגולציה: מודל עסקי מגוון, בסיס עלויות נמוך וגמישות גבוהה.

במבט לטווח ארוך יותר, בחברה חושבים ששוק הגנריקה האירופי הוא אטרקטיבי, בעיקר בשל שיעורי חדירה נמוכים.

בשורה התחתונה, למרות אי-הוודאות בנוגע לסביבת מחירי התרופות הגנריות בארה"ב, מיילן ממשיכה להציג תוצאות חזקות. ברבעון הראשון היא צמחה ב-17% בהכנסות וב-9% ברווח הנקי למניה (לא כל הצמיחה אורגנית, חלקה בזכות רכישת נכסים מאבוט ב-2015).

התחזית ל-2016 מבטאת צפי להמשך במומנטום החיובי. החברה מצפה להכנסות של 10.5-11.5 מיליארד דולר, עלייה של 16% מ-2015, ורווח נקי מתואם למניה של 4.85-5.15 דולר, צמיחה של 16% (התחזית אינה כוללת את Meda, שתוסיף לרווח למניה כבר השנה). בהתחשב בתוצאות הטובות ובכך שתחזיות הרווח עלו למרות הסביבה העסקית המאתגרת (בניגוד מוחלט לרוב מתחרותיה המרכזיות בגנריקה), אנו מאמינים כי מניית מיילן מעניינת להשקעה ברמות התמחור הנוכחיות.