יו"ר הכנסת לליברמן וכחלון: הגישו בזמן הצעת תקציב הביטחון

במכתב ששיגר יולי אדלשטיין לשר הביטחון והאוצר הוא הזכיר כי בשנה שעברה הממשלה איחרה בהגשת הצעת תקציב הביטחון לכנסת - וזאת בניגוד לחוק

יולי אדלשטיין / צילום: יוסי כהן
יולי אדלשטיין / צילום: יוסי כהן

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין, דורש משרי הביטחון והאוצר להגיש לכנסת את הצעת תקציב הביטחון עד סוף חודש אוקטובר השנה, ולא פחות מ-60 יום לפני הבאת תקציב המדינה לשנים 2017-2018 לאישור הכנסת.

במכתב ששיגר אדלשטיין לשר הביטחון, אביגדור ליברמן, ולשר האוצר, משה כחלון, הוא הזכיר כי בשנה שעברה הממשלה איחרה בהגשת הצעת תקציב הביטחון לכנסת - וזאת בניגוד לחוק.

במכתבו אל השרים כתב יו"ר הכנסת כי אשתקד, בה בעת שהצעת תקציב המדינה הונחה על שולחן הכנסת ב-31 באוגוסט, תקציב הביטחון המסווג הונח על שולחן הכנסת באיחור של שבוע וחצי. מצב זה, כך לפי אדלשטיין, הוביל לכך שלחברי הוועדה המשותפת לתקציב הביטחון לא עמד מלוא פרק הזמן הדרוש כדי לדון בסעיפי תקציב הביטחון - שהוא הגדול מבין התקציבים של משרדי הממשלה.

עוד הזהיר יו"ר הכנסת את שרי הביטחון והאוצר: "ככל שלא תוגש הצעת תקציב הביטחון עם הנחת הצעת התקציב על שולחן הכנסת - אשקול שלא לאפשר את הנחת הצעת חוק התקציב עד להגשת תקציב הביטחון לוועדה המשותפת".

מלבד הפקת לקחים מהאיחור בהגשת הצעת תקציב הביטחון בשנה שעברה, בכנסת חוששים כי עם כניסתו של ליברמן לתפקיד שר הביטחון, יתכנו שינויים בתקציב משרדו - וזאת באופן שעלול להוביל לעיכובים בהגשתו לכנסת.