Capriza שייסד אמנון לנדן גייסה 23 מיליון דולר

לנדן, בעברו מנכ"ל מרקורי, מכהן כיו"ר של החברה שמקלה על עבודה מרחוק

הגנה משפטית על האפליקציה שלך/צילום: Shutterstock:  א.ס.א.פ קרייטיב
הגנה משפטית על האפליקציה שלך/צילום: Shutterstock: א.ס.א.פ קרייטיב

אמנון לנדן היה בעברו מנכ"ל מרקורי, אחת מספינות הדגל של תעשיית הטק המקומית, שנמכרה לפני עשור ל-HP תמורת 4.5 מיליארד דולר במזומן. המכירה נוצרה, בין היתר, על רקע פרשת הבקדייטינג (שינוי מועדי הענקת אופציות) במרקורי, מעורבותו של לנדן ובכירים אחרים בחברה בפרשה והדחתו ממנה. לנדן הגיע לפשרה מול הרשות לני"ע האמריקאית, שילם קנס של ויצא לדרך חדשה. דרך זו כללה, בין היתר, את הקמת חברת Capriza שחוגגת בימים אלו יום הולדת 5.

ונראה ש-Capriza צועדת בכיוון הנכון. החברה השלימה גיוס של 23 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה גיוס של 73 מיליון דולר. החברה פיתחה פתרון שמנגיש אפליקציות ארגוניות, דהיינו מאפשר ללקוחות ארגוניים לבצע פעולות מול מערכות תוכנה ארגוניות כמו SAP או אורקל בצורה פשוטה ומאובטחת ודרך כל התקן נייד, החל מסמארטפון, דרך טאבלט וכלה בלפטופ בעל מסך מגע.

על הפלטפורמה של החברה כבר עובדים מעל 100 לקוחות ארגוניים במעל 30 תעשיות שונות ומעל חצי מיליון משתמשים סופיים, כגון עיריית לוס אנג'לס. כמו לנדן, יתר שלושת מייסדי החברה היו בעברם בכירים במרקורי. "המטרה היא לאפשר לכל עובד גישה למערכות, אפליקציות ומידע במקום העבודה שלו מרחוק ומכל מקום שהוא נמצא", הסביר בהודעתה יובל סקרלט, מנכ"ל ואחד ממייסדיה.

מתחילת יולי, לפי בדיקת "גלובס", 15 חברות ישראליות גייסו 174 מיליון דולר.

Capriza

שנת הקמה: 2011

מה החברה עושה: פתרון שמנגיש שימוש באפליקציות ארגוניות

מייסדים: יובל סקרלט (מנכ"ל); אורן אריאל (סמנכ"ל טכנולוגיה); רונן ארמון (סמנכ"ל מו"פ); אמנון לנדן (יו"ר)

סך גיוסי הון עד כה: 73 מ' ד'

מספר עובדים: 100

בעלי מניות עיקריים: קרנות ההון סיכון אנדרסן הורוביץ, צ'רלס ריבר, הרמוני פרטנס, טניה קפיטל ואחרים

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה