טרנדליינס הישראלית מקימה חממת ביומד טכנולוגית בסינגפור

זאת, בין היתר הודות להתעניינות הרבה בסינגפור ובמדינות המזרח באופן כללי, בזירת הסטארט-אפים הישראלית

חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס
חוקרת במעבדה / צילום: רויטרס

חברת ההשקעות טרנדליינס אשר מפעילה בישראל חממת מכשור טכנולוגי, קרן השקעה בחברות הבוגרות מן החממה, פעילות מו"פ בשירות תאגידים בינלאומיים וכן קרן משותפת עם תאגיד באייר להשקעה בתחום האגטק, הודיעה על כך שהיא מקימה כעת גם חממה טכנולוגית בסינגפור.

טרנדליינס נסחרת בבורסה של סינגפור לפי שווי של כ-21 מיליון דולר סינגפורי (15 מיליון דולר). לאחר שביצעה הנפקה בסינגפור בנובמבר 2015 לפי שווי של 38 מיליון דולר סינגפורי (28 מיליון דולר). חברת ב. בראון הגרמנית הייתה המשקיעה המובילה בהנפקה, והשקיעה בה כ-7.1 מיליון דולר סינגפורי (כ-5 מיליון דולר).

ההחלטה להיסחר בסינגפור התקבלה כמה חודשים לאחר שטרנדליינס החלה לפעול במדינה, ולאחר שהנפקה מתוכננת בקנדה, שם מתגוררים כמה מן המשקיעים בקרן טרנדליינס, לא יצאה לפועל. טרנדליינס המירה את הפעילות במהירות לבורסה בסינגפור והשלימה את המהלך תוך זמן קצר. זאת, בין היתר הודות להתעניינות הרבה בסינגפור ובמדינות המזרח באופן כללי, בזירת הסטארט-אפים הישראלית, בפעילות הביומד הישראלית ובמודל החממות במיוחד. השקעה בקבוצה כמו טרנדליינס מאפשרת לסינגפורים להיחשף לתחומים המעניינים אותם בישראל, אך באופן מבוזר, שמקטין את הסיכון בהשוואה לסטארט-אפ בודד.

עם זאת, כמו הישראלים גם המשקעים הסינגפורים מעדיפים לראות חברות הנסחרות בבורסה שלהם מפתחות זיקה אמיתית לשוק המקומי. כעת בזכות החממה הקשר הסינגפורי מעמיק. החממה תתבסס על רעיונות שמקורם בעיקר באקדמיה של סינגפור, באוניברסיטאות ובמכוני המחקר הממשלתיים. את החממה ינהל אריק לואו, סינגפורי ששימש בעבר בתפקידים בכירים בחברת Biosensors International, חברה סינגפורית-אירופאית בתחום הקרדיולוגיה הנסחרת של לפי שווי של מיליארד דולר.

בעבר הצהירה טרנדליינס על כוונתה להקים גם חממות בסין ובגרמניה, ואלה עדיין בתהליכי הקמה.

הרישום בסינגפור מאפשר לטרנדליינס להירשם למסחר גם בארה"ב באמצעות איגרת מעקב (ADS) אחר מניה שנסחרת בבורסה זרה, ובכוונתה להוציא גם מהלך זה לפועל בקרוב.