חזרה ללימודים, גרסה 2.0: גאדג'טים חמים לסטודנט המעודכן

מסטרימר-כיס לצרכני תוכן כבדים, דרך מחשב כרומבוק מתקדם ועד סט כתיבה "מעונן"

חודשי הקיץ הם מועד החופשה המבורכת של עשרות מיליוני סטודנטים, אבל עבור תעשיית האלקטרוניקה זה בדיוק הזמן להתחיל בשיווק והפצת מוצרים עבור החוזרים אל ספסלי הלימודים והקמפוסים. לסטודנטים של ימינו יש דרישות מתקדמות מאוד מהציוד האישי שלהם, והם צרכנים כבדים של תכנים דיגיטליים. אבל לפחות נושא אחד - התקציב המוגבל של הרבה סטודנטים תפרנים - לא השתנה משמעותית במהלך השנים. עבור הקהל הזה ליקטנו כמה מהטרנדים החמים של "החזרה ללימודים".

50 דולר: סטרימר-כיס לצרכני תוכן כבדים

סטודנטים שגרים במעונות או בדירות שכורות נאלצים לוותר לעיתים קרובות על עולם התוכן הטלוויזיוני של הכבלים בשל מגבלות עלות, זמינות או מרחב. בשנתיים האחרונות קיימים בשוק סטרימרים קומפקטיים בתצורת "סטיק", שמתחברים לשקע ה-HDMI הזמין של כל מסך טלוויזיה והופכים אותו למסוף להזרמת תכנים באיכות גבוהה מהרשת. המפורסם ביניהם הוא ה"כרומקאסט" של אמזון, אך אפשר למצוא גם מוצרים, שאינם מזוהים עם ספק תוכן ספציפי כמו מודל 2016 החדש של חברת ROKU, שמעוצב בצורת "סטיק" קומפקטי ומגיע עם יחידת שלט קומפקטית לא פחות.

ההתקן הזעיר, מדגם 3600R, מצויד במעבד עם ארבע ליבות והוא תומך ברוב שירותי הסרטים בתשלום ובערוצי הטלוויזיה האינטרנטיים כולל נטפליקס, HULU, גוגל פליי, VUDU ועוד 3,000 ערוצים, מתוכם מאות ערוצים חינמיים (לא כולם זמינים עבור משתמשים מישראל). מערכת ההפעלה שלו מצוידת במנוע חיפוש בלתי תלוי לתכנים שנמצאים באלפי ערוצים וחיבור בלוטות' מאפשר להאזין לתכנים באמצעות האוזניות של סמארטפונים, שמצוידים באפליקציה של יצרנית הסטרימרים. אותה אפליקציה מאפשרת להשתמש בטלפון כשלט. הצפייה היא באיכות HD מלאה. המחיר באמזון הוא כ-50 דולר לפני משלוח. 


 

250 דולר: מחשב כרומבוק מתקדם

חלק גדול מהמחשבים הניידים העדכניים הם בבחינת "OVERKILL" לסטודנטים ותלמידים עם תקציב מוגבל, הן מבחינת הביצועים שעולים משמעותית על הדרישות והן מבחינת המחיר. האלטרנטיבה, שהופכת כיום פופולריות במיוחד בארצות-הברית, היא שימוש במחשבי "CHROMEBOOK", שמצוידים בחומרה צנועה יחסית לניידים "אימתיים" ועיקר יכולותיהם מבוססות על חיבור לענן. מחשבי הדור הראשון מסוג זה הציעו עיצובים וחומרה בסיסיים אבל כיום הם מתקדמים הרבה יותר.

דוגמה אחת הוא הכרומבוק R11 של "אייסר" הטאיוונית, שהושק לאחרונה. אז מה מקבלים בתמורה ל-250 דולר (באמזון, לפני משלוח)? לא מעט. המארז הוא דו-תכליתי עם צירי מסך, שנעים ב-360 מעלות ומאפשרים להשתמש במחשב כטאבלט עם קלט מגע (לעשר אצבעות). המעבד הוא סלרון 4 ליבות במהירות של עד 2 גיגהרץ, הזיכרון הוא 32 גיגה (אין דיסק) ויש גם כרטיס גרפי צנוע של אינטל, מצלמת אינטרנט מובנית, מסך HD ברוחב 11.6 אינץ' בטכנולוגיית IPS ועוד.

כראוי למחשב "מעונן" השקיעו המתוכננים בקישוריות: חיבור בלוטות' בתקן 4, חיבור USB בתקן 3 המהיר, וחיבור WI-FI דו-ערוצי בתקן MIMO עדכני. גרסאות עדכניות של המחשב, שייצאו בקרוב, אמורות לתמוך גם בגוגל PLAY ובעצם להעביר את עולם האפליקציות האנדרואידי - כולל משחקים, אל מסך המחשב.

199 דולר: סט כתיבה "מעונן"

יש מי שסבורים כי הסמארטפון והטאבלט יעלימו את כישורי הכתיבה והאיור בעט ונייר כפי שהעלימו כישורים רבים אחרים של המין האנושי. גם יצרני המחברות והעטים מפנימים זאת ומחפשים דרך לגשר בין העולמות. הפתרון של חברת MOLESKINE האיטלקית, שמתמחה בייצור מחברות וציוד כתיבה ידני מקצועי ואיכותי, הוא "סט כתיבה חכם".

הסט כולל בלוק כתיבה מנייר איכותי (אמיתי), שמעוצב בצורה של טאבלט עגלגל, ועט לכתיבה ולאיור, שמצויד במצלמה זעירה שמנציחה את האיור או הכתב ומעבירה אותו לאפליקציה בטלפונים חכמים או במחשבים. על הנייר מוטמע קוד בלתי נראה, בטכנולוגיה שפיתחה חברת NEOLAB והוא מאפשר לעט לזהות את המיקום היחסי של האיור בתוך דפי המחברת ולהעביר את התוכן באיכות גבוהה מאוד ונאמנה למקור "לענן" שם ניתן לשמור את האיור, לערוך אותו וכדומה. הסט עולה כ-200 דולר באתר החברה.

30 דולר: נרגילה לשוחרי אלקטרוניקה

ומה יותר טוב ממוצרי היי-טק חדשניים, שמפותחים על-ידי סטודנטים שמבינים את הצרכים האמיתיים של סטודנטים. בדרך זו נולדה הנרגילה האלקטרונית "החברתית" הראשונה, שמפתחיה מריצים כיום קמפיין לגיוס תרומות באתר "אינדיגוגו". הנרגילה (או "HOOKA" כפי שהיא מכונה בקולג'ים בארצות-הברית) משלבת את העיקרון של סיגריות אלקטרוניות נטולות ניקוטין ביחד עם מתקן אידוי, שאמור לשחזר את התחושה של עישון נרגילה. המערכת כוללת מיכל מילוי נוזל בנפח 20 מיליליטר, מסך בקרה, מערכת אידוי ממוזערת וארבע סוללות, שמשמשות כמקור כוח. היא אינה דורשת להבה ולפיכך נחשבת בטיחותית ומפתחיה טוענים שהיא תעבוד עם כל סוגי הנוזלים והטעמים המיועדים למכשירים כאלה. מועד ההפצה ייקבע בהתאם להצלחת הגיוס.