נעילה חיובית באירופה; התכווצות בפעילות הכלכלית בבריטניה

נעילה שלילית הבוקר באסיה; יציבות בוול סטריט ■ מדד מנהלי הרכש בבריטניה בתחומי התעשייה והשירותים ירד מתחת לרמה של 50 נקודות, רמה המעידה על התכווצות בפעילות ■ המשחק הסופר פופולרי "פוקימון גו" הושק רשמית ביפן

בורסות אירופה/ צילום: רויטרס
בורסות אירופה/ צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בעליות שערים במרבית המדדים המובילים, על רקע ירידות השערים שחתמו אמש את המסחר בוול סטריט - ירידות שקטעו רצף של מספר ימים של מגמה חיובית בניו יורק. באסיה ננעל הבוקר המסחר בירידות שערים ובוול סטריט מתנהל המסחר ביציבות.

 

בבריטניה פורסמו היום נתוני מדד מנהלי הרכש בסקטור הייצור והשירותים, שהצביעו על התכווצות בפעילות הכלכלית ורשמו קריאות מתחת לרמה של 50 נקודות. מדד מנהלי הרכש בגוש האירו רשם קריאה של 52.9 נקודות, רמה המעידה על התרחבות הפעילות ומעל צפי האנליסטים שעמד על 52.5 נקודות.

עונת הדוחות באירופה בעיצומה, וענקית הטלקום וודאפון  דיווחה על תוצאות טובות מהצפוי לרבעון השני של השנה.

אתמול, נזכיר, הותיר הבנק המרכזי האירופי כצפוי את הריבית ללא שינוי.

מניית נינטנדו, שנסחרה השבוע בתנודתיות, זינקה לאחר השקה רשמית של המשחק הסופר פופולרי "פוקימון גו" ביפן. מניות החברה יותר מהכפילו את עצמם מאז השקת המשחק בארה"ב בתחילת החודש.

הין היפני מתחזק מול הדולר. נגיד הבנק המרכזי ביפן ציין אתמול בראיון ל-BBC כי הבנק שוקל אפשרות של "כסף מהליקופטר", מונח המציין תוכניות פיסקליות הממומנות בכסף, על מנת להתמודד עם הדפלציה.

סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי ענקית האלקטרוניקה סמסונג  תובעת את חברת הטכנולוגיה הסינית וואווי על הפרת פטנטים.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]