פיגוע כפול בהפגנה בקאבול: כ-61 נהרגו, יותר מ-200 נפצעו

הפיצוץ העז אירע בסיום הפגנה של בני המיעוט הזארה בבירת אפגניסטן ■ דאעש נטל אחריות ואישר כי השיעים היו מטרת המתקפה

קאבול טרור, צילום: רויטרס
קאבול טרור, צילום: רויטרס

לפחות 61 בני אדם נהרגו היום (שבת) בפיצוץ עז, במהלך הפגנה של בני מיעוט השיעי הזארה ברובע דהמזנג שבקאבול, בירת אפגניסטן. טרם נמסר מידע מדויק בנוגע למניין הנפגעים, אולם ברשת "טולו" האפגנית דווח מפי גורמים רשמיים על 207 פצועים. ממשרד הפנים נמסר כי עשרות בני אדם נפצעו.

כוחות ביטחון גדולים הוזעקו לזירה וצוותי רפואה החלו בפינוי הפצועים לבתי החולים. טליבאן הכחיש כל קשר למתקפה ואף גינה את הפיגוע. ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות למתקפה, ואישר כי "שני אחים" ביצעו אותה, וכי היא כוונה נגד שיעים.

רמין אנווארי, ששהה סמוך לזירת הפיגוע, סיפר כי ראה גופות רבות באזור, בסיומה של ההפגנה, שארכה כארבע שעות. אחת ממארגנות ההפגנה, לילה מוחמדי, סיפרה כי הגיעה לזירה וראתה "הרבה הרוגים ופצועים". הנשיא אשרף ראני גינה את הפיגוע, ומסר: " הפגנות שלוות הן זכותו של כל אזרח באפגניסטן , והממשלה תעשה כל שביכולתה על מנת לאפשר אותן בבטחה".

על פי הדיווחים, אלפי בני אדם נכחו בהפגנה, בקירה לשינוי תוואי קו חשמל מתוכנן מטורקמניסטן לאפגניסטן, שצפוי לפגוע באזורים שבהם חיים ההזארה. המפגינים נופפו בדגלי המדינה וקראו: "צדק! צדק! מוות לאפליה!". כוחות ביטחון גדולים אבטחו את ההפגנה, בין היתר באמצעות מסוקים משטרתיים. המפגינים חסמו חלק מהכבישים באזור אוניברסיטת קאבול הסמוכה לכיכר דהמזנג.