חברת נמל אשדוד מכניסה לשימוש מבצעי גוררת חדשה באורך 32 מטר המיועדת להכנסה ולהוצאה של אניות גדולות באורך של כ-350 מטר ויותר, בעלות קיבולת של למעלה מ- 10,000 טון, ובעלות כוח דחיפה או משיכה של כ-70 טון.
ייצור הגוררת הסתיים במספנה בטורקיה וחברת הנמל חתמה על הסכם חכירה של הגוררת בעלות שנתית של כמיליון יורו. חכירת גוררת נוספת נמצאת בשלבי בדיקה על מנת שתגיע לנמל בעוד כ-8 חודשים.
חכירת הגוררת היא חלק מתכנית הפיתוח האסטרטגית להכנת הנמל לתחרות מול הנמלים הפרטיים החדשים ולמגמה הנוכחית בשוק הספנות העולמית המאופיין באניות גדולות. במסגרת זאת, החל לפעול קו סדיר של אניות גדולות שעל סיפונן למעלה מ-10,000 טון.
במצבת הגוררות של חברת נמל אשדוד מצויות נכון להיום 5 גוררות, שתיים מהן יוצאו מהמצבת ויופנו לגריטה לאחר קבלתן של הגוררות החדשות.
בהתאם לתוכנית הפיתוח ובהמשך לחכירת הגוררת, מתקיים הליך רכש בהיקף כספי של מעלה מ- 300 מיליון שקל שבמסגרתו יצטייד הנמל גם בשני מנופים חדשים וישדרג את ששת הקיימים ברציף 23 וזאת במטרה לקלוט אניות ענק בנמל. בנוסף, ייתכן שכבר בשנת 2018 יפקדו את הנמל אניות בקיבולת של כ-14,000 טון.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.