מדיקל קומפרישין מתייעלת: צמצמה את כוח-האדם ב-30%

הופסקו כל מאמצי המו"פ של החברה, שזהו מהלך ההתייעלות השני שלה מאז שנת 2015

מכשור רפואי / צילום: shutterstock
מכשור רפואי / צילום: shutterstock

חברת חברת מדיקל קומפרישין (MCS), המפתחת מכשור רפואי למניעת קרישי דם בניתוחים אורתופדיים, אמנם נמצאת בתהליך של מו"מ עם גורם אסטרטגי, אך בכל זאת הודיעה היום (א') על מהלך התייעלות. החברה מסרה כי בשלב זה המגעים עם השותפה הפוטנציאלית מכוונים רק לעריכת פיילוט שיווקי, באזור מוגבל. רק אם הפיילוט (שהסכם סביבו טרם נחתם) יצליח, ישוחחו הצדדים לגבי עסקת שיווק בלעדי.

הפיילוט ככל הנראה אינו צפוי להניב בשלב זה הכנסות משמעותיות, ולכן החברה צמצמה את כוח-האדם ב-30% וגם הפסיקה את כל מאמצי המחקר והפיתוח. בעקבות ההודעה ירדה בצהריים מניית החברה ב-4% לשווי של 34.7 מיליון שקל.

זהו מהלך ההתייעלות השני שנאלצת מדיקל  לבצע, מאז סורבה בקשתה לקבלת שיפוי ביטוחי למוצר שלה מחברת הביטוח הממשלתית בארה"ב (CMS) ב-2015. יצוין כי לפני כשבוע גייסה החברה מנכ"ל חדש (ג'רי פלדמן מאורידיון) וכן קיבלה אישור FDA (רשות המזון והתרופות האמריקאית) לשיווק המוצר שלה לטיפול בחולים בבית, בנוסף לטיפול בבית החולים. אולם, מדיקל אינה מתכננת לשווק את המוצר עד שיתבצעו שינויים במערכת השיפוי הביטוחי בארה"ב, אשר יהפכו לכדאי שיווק משולב של המוצר הביתי יחד עם מוצר בית החולים.