אנטרה של די.אן.איי גייסה 7.5 מ' ד' מפונטיפקס ובכירים בקייט

מפתחת התרופה בבליעה למחלת היתום PHT ביצעה את הגיוס בהלוואה המירה למניות

יונתן מלכה / צילום: רוני שיצר
יונתן מלכה / צילום: רוני שיצר

חברת התרופות אנטרה ביו, חברה-בת (51%) של די.אן איי  הבורסאית, גייסה כ-7.5 מיליון דולר בהלוואה המירה למניות. את סבב הגיוס הובילה קרן פונטיפקס, לצד משקיעים פרטיים שרובם מזוהים עם חברת האימונותרפיה קייט פארמה: ד"ר אריה בלדגרין, מנכ"ל ומייסד קייט (ודירקטור בטבע); דיוויד בונדרמן, מייסד קרן TPG ודירקטור בקייט; ג'וש קזאם, גם הוא דירקטור בקייט ושותף בקרן ההשקעות Two River (יחד עם בלדגרין). בעקבות ההודעה עלתה מניית די.אן.איי ביום חמישי בכ-5% והיום הוסיפה כ-3% נוספים לשווי חברה של 42 מיליון שקל.

אנטרה מפתחת תרופות הניתנות בבליעה כתחליף להזרקה או עירוי, והתרופה המובילה שלה היא מוצר למחלת היתום PHT - תת פעילות של בלוטת יותרת התריס (אין להתבלבל עם תת פעילות של בלוטת התריס, שאיננה מחלת יתום). מחלה זו יכולה להיגרם מניתוח או גידול או ממחלה ניוונית במוח, ומשפיעה על רמות הסידן בגוף, בעיקר כשאינה מאפשרת התאוששות ממחסור בסידן. ניתן לטפל בכך גם באמצעות מתן ויטמין D או סידן, אך לטיפולים הללו יש תופעות לוואי.

אנטרה מאמינה כי החומר שהיא החלה לפתח בעבר כתרופה אוראלית לטיפול במחלת האוסטיאופורוזיס (בריחת סידן), יכול להיות יעיל גם לטיפול בתוצאות של תת פעילות של בלוטת יותרת התריס.

המוצר של אנטרה מבוסס על תרופה שכבר קיימת בשוק, לטיפול באוסטיאופורוזיס, אבל בתוספת הטכנולוגיה של אנטרה המאפשרת לתת אותה בבליעה ולא בזריקה. אנטרה מקווה להיכנס בקרוב לניסוי שלב III ב-PHT, לאחר שהמוצר נבדק בניסוי שלב II.

פונטיפקס וברונפלד שוב יחד

ההשקעה בוצעה כאמור בצורה של הלוואה המירה למניות, אשר תבוצע אוטומטית אם אנטרה תגייס לפחות 20 מיליון דולר בהנפקה, לפחות 10 מיליון דולר בגיוס פרטי או אם הבעלות עליה תחליף ידיים. זאת, בהנחה של 25% מערך המניה ביום התרחש אירוע ההמרה, ולפי שווי של לא יותר מ-65 מיליון דולר לאנטרה (בשווי גבוה יותר, התנאים משתנים).

כמו כן, המלווים בלבד יקבלו אופציה לבצע את ההמרה באותם תנאים אם החברה תגייס בין 4-10 מיליון דולר, וכן יקבלו אופציה לרכוש מניות נוספות באירוע ההמרה (40% מהמניות שיומרו באירוע) במחיר השוק בעת ההמרה.

בעלי השליטה הנוכחיים של די.אן.איי הם זאב ברונפלד (15.5%; ברונפלד ופונטיפקס היו שותפים בעבר בחממת ביומדיקס ובחברות הבנות שלה), חברת התרופות אורמד ממנה נרכשה חלק מהטכנולוגיה של החברה (8.7%), המשקיע הפרטי מנחם רפאל (6%), מנכ"ל החברה יונתן מלכה (5.8%) ואקסלנס (5.3%).

בקופת המזומנים של די.אן.איי 4.9 מיליון דולר נכון לסוף מארס 2016, והיא בעלת 100% בחברה בת נוספת בשם בים מד, שרשמה הכנסות של 2.5 מיליון דולר ב-2015, ויש לה שתי חברות בנות נוספות.