נעילה מעורבת בבורסה בת"א; מניות הבנקים ירדו עד 2%

עליות שערים בסיום המסחר בבורסות אירופה ■ בנק ישראל הותיר אתמול את ריבית אוגוסט על כנה

בורסת תל אביב / צלם: בלומברג
בורסת תל אביב / צלם: בלומברג

המסחר בבורסה בת"א ננעל היום (ג') במגמה מעורבת עם נטייה לירידות, על רקע המגמה השלילית שאפיינה אמש את המסחר בוול סטריט וכן על רקע החלטת בנק ישראל להותיר את הריבית לחודש אוגוסט ללא שינוי. המסחר בבורסות אירופה ובוול סטריט מתנהל במגמה מעורבת.

 

אתמול כאמור החליט בנק ישראל להותיר את הריבית ברמה של 0.1%, רמת שפל כל הזמנים. בנימוקי ההחלטה אומרים בבנק ישראל כי קצב הצמיחה של הכלכלה עומד על 2.5%-3%, נתון בסך-הכול חיובי. בציפיות האינפלציוניות גם לא נרשם שינוי והן עומדות על 0.3%.

הסוחרים ברחבי העולם ממתינים בדריכות לשני אירועים מרכזיים שיתקיימו השבוע: פגישת הריבית והמדיניות המוניטרית של הפד וההודעה על הריבית של הבנק המרכזי ביפן. לפי התחזיות בשוק, הבנק היפני יוציא לפועל תמריצים פיסקליים ומוניטריים נוספים במטרה להחליש את הין, שהתחזק לאחר הברקזיט, ולעודד את הצמיחה.

ארז צדוק, מנכ"ל קרנות אביב מציין כי: "שוק המניות הישראלי צפוי להמשיך ליהנות בתקופה הקרובה ממומנטום חיובי, מנתונים כלכליים טובים ומאוויר פסגות צלול בשווקים האמריקאים. ביום רביעי הקרוב נגידת הפד האמריקאי, ג'נט ילן, צפויה להודיע על השארת הריבית על כנה. היא בוודאי לא תרצה להפתיע את השוק, למרות נתונים כלכליים טובים ואווירה חיובית שלכאורה מאפשרים עלייה נוספת בריבית, אך היא צפויה לנצל את הנתונים החיוביים והאווירה הטובה כדי להכין את השווקים לעלייה נוספת בקרוב, במידה והנתונים הנוכחיים יישמרו. שני נתונים נוספים השבוע שישפיעו על כיוון השוק, הן הודעת הנגיד היפני על הריבית והתמריצים שהוא יאמץ כדי להמריץ את הכלכלה, הודעה שצפויה לתת רוח גבית לשווקים הדוחות של אפל, פייסבוק וגוגל שיצביעו במידה רבה על כיוון ענף ההייטק".

 

בעלי האג"ח של אפריקה ישראל   אישרו אתמול את מכירה החברה הבת אפי פיתוח לידי בעל השליטה לב לבייב תמורת 550 מיליון שקל. העסקה אמורה לקבל היום את אישורו של בית המשפט המחוזי בדיון שיתקיים אצל השופט איתן אורנשטיין.

שותפויות הגז ממשיכות לרכז עניין על רקע הפגישה של ראש הממשלה נתניהו ומקבילו הקפריסאי שלשום במהלכה סיכמו שני המנהיגים לגיע להסכם בנוגע לפיתוח שדות הגז אפרודיטה וישי לכל היותר עד ספטמבר השנה.

שותפויות הגז צפויות בנוסף להגיב לדיווחים לפיהם מאגר המצרי הענק "זור" מכיל 32 טריליון רגל מעוקב ( TCF ) של גז טבעי ולא 30 TCF כפי שהעריכו קודם. זאת בעקבות הערכות של חברת ENI האיטלקית שחשפה את המאגר וביצעה לאחרונה קידוח נוסף. נציין את הזדמנות ישראלית , אבנר , רציו  ודלק קידוחים .

בבנק אגוד הורידו את מחיר היעד של כיל  מ-7 דולר למניה ל-5.6 דולר למניה בשל ירידת מחירי האשלג והפוספטים. עם זאת בבנק העלו את ההמלצה לכיל מ"קנייה" ל"קנייה חזקה" וזאת בשל ירידת ערכה של המניה בבורסה.

בתוך כך, כיל עדכנה היום כי העסקה שהיא חתמה עם סין כוללת אספקה של 700 אלף טון אשלג.