אגוד חותך את מחיר היעד לכיל ב-20%; "מחירי האשלג ירדו"

האנליסט יונתן רז מאגוד מעניק לכיל מחיר יעד של 5.6 דולר, לעומת מחיר קודם של 7 דולר ■ עם זאת, ההמלצה עלתה ל"קנייה חזקה"

לקראת פרסום תוצאותיה הכספיות של כיל   לרבעון השני של השנה, בבנק אגוד מעדכנים את ההמלצה על החברה ומחליטים להפחית את מחיר היעד של מניית החברה ב-20% ביחס לעדכון הקודם. מנגד בבנק העלו את ההמלצה למנייה מ"קנייה" לקנייה חזקה".

האנליסט יהונתן רז מאגוד מציין כי הנימוק המרכזי להורדת מחיר היעד נובע מירידת מחירי האשלג בעולם. "חברת ביילרוסקי (שבבעלות ממשלת בלרוס) חתמה בחודש יולי על חוזה לאספקת אשלג לסין במחיר של 219 דולר לטון. זהו מחיר המשקף ירידה של 8 דולרים מול החוזה שנחתם ביוני מול הודו (227 דולר)", מציין רז. עם זאת הוא מוסיף באותה נשימה כי "המחיר עם הסינים משקף מחיר הגבוה מהציפיות של השוק מפני שבדרך כלל חותמים עם הסינים על חוזה שפחות ב-10 עד 15 דולר מהחוזה עם ההודים".

בנוגע לכיל, רז מציין כי היא כבר חתמה על חוזה עם ההודים במחיר של 227 דולר לטון וכמויות משלוח צפויות להתפרסם בהמשך, כמו כן היא צפויה לחתום בעתיד הקרוב גם על הסכם מול הסינים במחיר דומה לבלרוסים.

באגוד טוענים עוד כי אחת מנקודות העידוד של כיל היא צמצום היצע האשלג העולמי, לאחר שיצרנית האשלג מוזאיק הודיעה לאחרונה על כוונתה לסגור את מכרה קולונסאי שבקנדה. "זהו עידוד קטן לחטיבת הסחורות של כיל אך עדיין אנו רחוקים מהמחירים שנקבעו לפני כשנה: כ-300 דולר לטון אשלג", מציין רז.

באגוד מדגישים עוד כי בנוסף לירידת מחיר האשלג ירד גם מחיר הפוספט בכ-30% לעומת שנה שעברה. כך שחטיבת הסחורות של כיל נמצאת כרגע במגמת ירידה וההתאוששות בטווח הקצר תהיה מתונה.

"מאז השפל בתחילת שנת 2016 אנו עדים להתאוששות קטנה בענף הסחורות החקלאיות. הדבר מהווה נקודת כניסה נוחה מבחינת סיכון מול תמורה בעיקר בהקשר של הביקוש לסחורות החקלאיות שבטווח הארוך צפוי, להערכתנו, לעלות", כך לפי רז. "נציין כי החברה פועלת לצורך איזון התנודתיות במגזרי הסחורות ולשם כך פועלת להגדלת הנתח של מוצריה המיוחדים. כחלק מהמהלך החברה שינתה גם את המבנה הארגוני שלה לשתי חטיבות מרכזיות: חטיבת הסחורות הכוללת את מגזר האשלג והמגנזיום ואת מגזר הפוספטים וחטיבת מוצרים מיוחדים הכוללת כעת 4 מגזרים: תוספים מתקדמים, מוצרים תעשייתיים, דשנים מיוחדים וכן המזון".

לסיכום, באגוד כאמור מפחיתים את מחיר היעד של כיל מ-7 דולר ל-5.6 דולר, מחיר המשקף פרמייה של כ-36% ביחס למחיר הסגירה ב-24 ביולי. מנגד ההמלצה עלתה מ-"קנייה" ל-"קנייה חזקה" כפועל יוצא של ירידת ערך המניה בבורסה מאז העדכון האחרון.