חברה למסחור טכנולוגיות לבצלאל, שנקר ורופין גייסה 2.5 מ' ד'

חברת סנה (SNE) גייסה את הכסף מקרן ההון סיכון אריאלי, קרן חדשה שמוקמת בימים אלה על ידי אריאל (אריק) בנטוב, מייסד חברת הפיתוח העסקי האמריקנית Champion capital group ומייסד מיזם שתומך במיזמים טכנולוגיים באזור אילת

חברת סנה (SNE), אשר משמשת כחברת מסחור טכנולוגיות עבור גופים מייצרי ידע בעלי זיקה ממשלתית, הודיעה היום על גיוס ראשון בהיקף של 2.5 מיליון דולר. החברה משתפת פעולה עם גופים שאינם גדולים מספיק כדי להחזיק חברת מסחור משלהם. סנה גייסה את הכסף מקרן ההון סיכון אריאלי, קרן חדשה שמוקמת בימים אלה על ידי אריאל (אריק) בנטוב, מייסד חברת הפיתוח העסקי האמריקנית Champion capital group ומייסד מיזם שתומך במיזמים טכנולוגיים באזור אילת.

סנה מייצגת שורה של מכללות מוכרות, מכוני מחקר ממשלתיים ובתי חולים ממשלתיים. היום היא מייצגת כבר שמונה גופים מתוך 40 רלוונטיים. מדובר בצלאל, שנקר, המכללה האקדמית להנדסה אפקה, המרכז האקדמי לב, אורט בראודה, מרכז רפואי גליל ומכללת רופין.

מנהלי ומייסדי סנה, אשר זכו לפני שלוש שנים במכרז שערך המל"ג להקמת החברה והפעלתה במשך שמונה שנים לפחות, הם עמרי רייזמן וג'ורדו נחום מייסדי חברה רוזטה איי פי, יזם הביומד ד"ר שי ירקוני ועו"ד עמוס קונפורטי. המל"ג תומך בפעילות ב-26 מיליון שקל. נציין כי המוסדות שמשתמשים בשירותי הארגון אינם משלמים על כך, אלא כשיעור מהצלחה, וכן 13% מעלות הפטנט אם נרשם כזה, כאשר המדינה מסבסדת את היתר.

מנכ"ל החברה הוא אבי בן זכרי, שכיהן בין היתר כסמנכ"ל הפיתוח של SDC, סמנכ"ל הפיתוח של אופלס שנמכרה לאינטל ב-2005 תמורת 100 מיליון דולר ומנהל פרויקט המצלמה התלת ממדית של אינטל. "כשאני נכנס למוסד כזה אני עושה בלאגן חיובי", אומר בן זכרי, "לחוקרים וגם לסטודנטים נופל האסימון שיש להם משהו ביד ואפשר לעשות עם זה משהו".

"המדינה הבינה שאם לא נטפל בקניין הרוחני של המוסדות הללו, רוב הפיתוחים יישארו במגירה, כי החוקרים או הרופאים לא מעוניינים עכשיו להקים חברה או לא יודעים כיצד".

- במכללות נצבר קניין רוחני משמעותי?

"בוודאי. ישנו סטראוטיפ שהמכללות הן בתי חרושת לתואר ראשון. זה אולי היה נכון בשנים הראשונות, אבל היום זה לא נכון. המכללות רוצות להתמחות בתחום מסוים או להגיע לאקזיט שיירשם על שמן".

- מהן ההמצאות הבולטות שרשמתן עליהן פטנט?

"רשמנו פטנט שמקורו בשנקר לשילוב של פולימרים ותמציות שמנים אתריים באריזות מזון, לשם שימור מזון, דחיית חרקים והוספת ריח טוב. זוהי שיטה המאפשרת לייצר אריזות השומרות על חיי מדף ארוכים בלי חומרים משמרים כימיים. אותה טכנולוגיה יכולה לשמש לייצר קולב חסין אש או קולר נגד פרעושים שמכיל מראש את החומר הפעיל ולא צריך לטפטף לו טיפות.

"סטודנטים בבצלאל פיתחו בקבוק שמאפשר הנקה של פגים בחלב שאוב כאשר החלב נכנס ישירות לבקבוק ומשם יכול לצאת גם לזונדה וגם להאכלה בתוך אינקובטור. זאת לעומת התהליך של היום שבו החלב עובר דרך כמה בקבוקים מהשאיבה עד ההאכלה, מתבזבז ועלול להזדהם.

אריק בנטוב יו"ר קרן אריאלי קפיטל מסר כי: "בחרנו להשקיע בסנה משום שאנחנו מאמינים בפוטנציאל השיווקי של החברה וביכולת של צוות המנהלים שלה לספק לתעשייה תזרים קבוע של רעיונות עסקיים מוכחים".