נעילה מעורבת בוול סטריט; מניית מובילאיי צנחה ב-8.1%

מחר: החלטת הריבית של הפד - אין צפי לשינוי במדיניות המוניטרית ■ עונת הדוחות בעיצומה: טוויטר פרסמה דוחות חלשים מהצפוי ומניית החברה צנחה ביותר מ-10% לאחר המסחר

 בוול סטריט/ צילום: רויטרס
בוול סטריט/ צילום: רויטרס

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') במגמה מעורבת בעוד המשקיעים ממתינים לדו"חות אפל וטוויטר הצפויים להתפרסם לאחר המסחר ולהחלטת הריבית של הפדרל ריזרב מחר. ברקע, עליות שערים בסיום המסחר בבורסות אירופה ונעילה מעורבת בבורסות אסיה. אמש ננעל המסחר בוול סטריט בירידות. 

 

"ביום רביעי הקרוב נגידת הפד האמריקאי, ג'נט ילן, צפויה להודיע על השארת הריבית על כנה. היא בוודאי לא תרצה להפתיע את השוק, למרות נתונים כלכליים טובים ואווירה חיובית שלכאורה מאפשרים עלייה נוספת בריבית, אך היא צפויה לנצל את הנתונים החיוביים והאווירה הטובה כדי להכין את השווקים לעלייה נוספת בקרוב, במידה שהנתונים הנוכחיים יישמרו", אומר היום ארז צדוק, מנכ"ל קרנות אביב. 

ג'ף לואיס, מנהל הנכסים של חברת הביטוח Manulife, אף אמר היום כי ייתכן שהפד ידחה את העלאת הריבית עד למחצית הראשונה של שנת 2017 בשל חוסר הוודאות שנוצר עקב ה"ברקזיט" ועקב הבחירות בארה"ב ההולכות וקרבות. 

 

בזירת המאקרו האמריקאית, בשעה 17:00 פורסם מדד אמון הצרכנים לחודש יולי, שרשם קריאה של 97.3. מדובר בקריאה גבוהה מצפי האנליסטים, שעמד על 95.6 נקודות. זאת, לאחר שבחודש יוני נרשמה קריאה של 97.4 נקודות.

הדוחות המשמעותיים יכתיבו את הטון

עונת הדוחות בוול סטריט בעיצומה, והשבוע צפויים להתפרסם מספר דוחות משמעותיים. לאחר נעילת המסחר פרסמו אפל  וטוויטר  את דוחותיהן. מניית טוויטר צנחה ביותר מ-10% לאחר נעילת המסחר בצל פרסום דוחות מאכזבים. באשר לאפל, החברה עקפה את תחזיות האנליסטים והמניה זינקה בכ-5% לאחר נעילת המסחר. מחר (ד') וביום חמישי יפרסמו את דוחותיהן פייסבוק  וגוגל , בהתאמה.

מובילאיי עקפה את תחזיות האנליסטים בדוחות הרבעון השני שפרסמה היום. החברה דיווחה על הכנסות של 83.5 מיליון דולר, צמיחה של 58% ביחס לרבעון המקביל, הגבוהות בכ-6.2 מיליון דולר מתחזיות האנליסטים. גם בשורה התחתונה עקפה החברה את התחזיות כשרשמה רווח נקי (Non-GAAP) של 17 סנט למניה, 2 סנטים יותר מתחזיות האנליסטים.

בתגובה לדוח שפורסם, בברקליס קובעים ל"מובילאיי" מחיר יעד של 60 דולר למניה, עם 22% פוטנציאל אפסייד. עם זאת, מניית החברה יורדת בטרום המסחר, ככל הנראה עקב הדיווח שפרסמה שלפיו היא תפסיק לספק לטסלה  את הטכנולוגיה האוטונומית שלה כבר ברבעון השלישי.

גם מקדונלדס  פרסמה את דוחותיה היום, שהצביעו על רווח של 1.25 דולר למנייה. זאת, בניגוד לצפי האנליסטים שעמד על 1.38 דולר למנייה.

מחירי הנפט  צנחו אתמול (ב') לשפל של שלושה חודשים. גם היום המשיך הזהב השחור להיסחר בירידות בצל חששות מחודשים לגבי עודפי ההיצע וננעל במגמה מעורבת. בבנק ההשקעות מורגן סטנלי מעריכים כי מחירי הנפט ימשיכו לרדת בעוד 22% השנה.