ארבע חברות טק ישראליות גייסו היום 32.5 מיליון דולר

חברת SafeBreach, העוסקת באבטחת סייבר, גייסה היום 15 מיליון דולר משלמה קרמר ■ מתחילת יולי גייסו 23 חברות 245 מיליון דולר

לא, זה לא תקליט שבור ולא עשינו "העתק הדבק". עוד חברת אבטחת סייבר ישראלית יוצאת לדרך ובאותה הדרך היא עצרה בתחנה שנקראת "שלמה קרמר", תדלקה עצמה ועכשיו היא מוכנה לשנה הקרובה. כן, חברת אבטחת סייבר ישראלית נוספת מקבלת מימון מאחד מיזמי אבטחת המידע המובילים בארץ, שלמה קרמר, אחד משלושת מייסדי צ'ק פוינט. SafeBreach שמה, והיא גייסה 15 מיליון דולר בסבב A והשלימה גיוס של 19 מיליון דולר מאז הקמתה. קרמר לקח חלק בסבב הגיוס הנוכחי, עם משקיעים חדשים דוגמת דויטשה טלקום ו-HP.

SafeBreach מתמקדת בוואלידציית אבטחה מתמשכת, כלומר בדיקת מערכות אבטחת מידע עקבית. הפלטפורמה של החברה מספקת "נקודת מבט של האקר" על מערכות אבטחת המידע של הארגון כדי, בין היתר, לחזות ביעילות התקפות סייבר עתידיות.

הלאה, כי אבטחת סייבר זו לא הנישה היחידה בתעשיית הטק הישראלית. כמו SafeBreach, חברת האג-טק (שימוש בטכנולוגיות בחקלאות) Prospera השלימה גיוס של 7 מיליון דולר בסבב A. המשקיעה העיקרית בחברה היא קרן בסמר. Prospera פיתחה פתרון שמסייע לחקלאים להביא לאופטימום את היבולים שלהם, בעיקר על ידי ניתוח מאגרי המידע שקשורים ליבול, החל ממחיר הזרעים שנקנו, דרך עלויות השקיה וכלה במחירי מכירה של התוצרת החקלאית. הנישה הגדולה יותר אליה משתייכת Prospera היא אינטליגנציה מלאכותית.

לפי הודעתה, הפתרון של החברה כבר עובד בחממות חקלאיות ברחבי אירופה, צפון אמריקה וישראל ועל ידי חקלאים שמספקים מהתוצרת שלהם לענקיות קמעונאות דוגמת וול מארט וטסקו.

Engie - מכניסה את האוטו למוסך

הלאה. המגייסת השלישית להיום היא Powerlinx שכמו Prospera גייסה 7 מיליון דולר בסבב A. החברה הוקמה על ידי ארבעה, כשהישראלי היחיד ביניהם הוא דורון כהן, יו"ר ומבעלי דן אנד ברדסטריט ישראל. החברה פיתחה פלטפורמה היוצרת התאמה בין חברות ובין הזדמנויות אסטרטגיות לשיתוף פעולה. "גיבוש שותפויות אסטרטגיות אינו עוד תהליך יקר שזולל זמן ומשאבים וזמין רק לענקי כל תעשייה הנעזרים בבנקי השקעות יוקרתיים ו/או בחברות ייעוץ. הפלטפורמה שלנו מנגישה תובנות לצמיחה עסקית לכל חברה", טוענת Powerlinx.

הפלטפורמה של החברה מבוססת על מנוע המלצות שמנסה לצפות סבירות של שותפות מוצלחת בין עסק שחבר בפלטפורמה לבין עסק אחר מתוך מאגר נתונים של 52 מיליון חברות. כעת יש בה 50 אלף חברים ב-165 מדינות.

אחרונה והקטנה ביותר להיום היא Engie שפיתחה אפליקציה לייעול התהליך שנקרא "להכניס את האוטו למוסך". החברה גייסה 3.5 מיליון דולר בסבב A. האנג'ל הכי מוכר שמושקע בה, והיה למעשה המשקיע הראשון בה הוא אורי לוין, ממייסדי ווייז. "הפתרון של Engie מעביר את הכוח מהמוסך לנהגים ומאפשר לכל נהג ונהגת להגיע עם ידע, כוח וביטחון למוסך, החל מזיהוי ואחסון תקלות, קבלת מידע שוטף על מצב הרכב ועד השוואה בין הצעות מחיר ממוסכים קרובים", נאמר בהודעת החברה.

מאז השקת האפליקציה, הצטרפו אליה מעל 200 מוסכים ויש בה כמעט 100 אלף משתמשים. המערכת מתחברת לרכב באמצעות רכיב בלוטות' המתחבר למחשב הרכב. מרגע החיבור Engie עוקבת אחר מצב הרכב, מזהה תקלות, מאבחנת אותן ומציגה לנהג הצעות מחיר ממוסכים בקרבת מקום. בנוסף, היא עוקבת אחר מצבו של הרכב, מתריעה לקראת טיפולים, מעדכנת אם המצבר הולך להיגמר ועוד. רכיב הבלוטות' מתחבר לכמעט כל רכב משנת ייצור 2002 והחיבור נעשה באופן עצמאי. עלות הרכיב היא 55 שקל וניתן לרכוש אותו דרך האפליקציה או ברשת אוטו דיפו. לדברי ירדן גרוס, מנכ"ל, "התגובה של השוק הישראלי להשקה הייתה מדהימה כי אנחנו פותרים פה בעיה אמיתית".

בינתיים, זה המאזן כרגע, נכון לרגע כתיבת שורות אלו: מתחילת יולי 23 חברות גייסו 245 מיליון דולר, ויולי הוא רק החודש הראשון של הרבעון השלישי והחודש הראשון של עונת חופשות הקיץ שבמהלכה עשויה להיווצר האטה בקצב הגיוס הרבעוני. ברבעון השני, נזכיר, מדובר היה על גיוס שיא של 1.7 מיליארד דולר. מתחילת השנה - 2.9 מיליארד דולר ואנחנו רק באמצע 2016.

SafeBreach

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: אבטחת סייבר

מייסדים: גיא בז'רנו (מנכ"ל); איציק קוטלר (סמנכ"ל טכנולוגיות)

סך גיוסי הון עד כה: 19 מיליון דולר

מספר עובדים: 30

בעלי מניות עיקריים: האנג'ל ג'ף וויליאמס; קרן סקויה; שלמה קרמר; דויטשה טלקום קפיטל פרטנרס; HP פת'פיינדר; קרן מווריק

Powerlinx

שנת הקמה: 2012

מה החברה עושה: פלטפורמת מאצג'ינג עסקי

מייסדים: דורון כהן (מנכ"ל); סטיב אלסיו; כריסטין כריסטיאן; דיוויד אמרי

סך גיוסי הון עד כה: 7 מיליון דולר

מספר עובדים: 28

בעלי מניות עיקריים מלבד המייסדים: דן אנד ברדסטריט צרפת

Prospera

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: טכנולוגיות לחקלאות

מייסדים: דניאל קופל (מנכ"ל); שמעון שפיץ (סמנכ"ל טכנולוגיות); רביב יצחקי (סמנכ"ל מו"פ)

סך גיוסי הון עד כה: 7 מיליון דולר

מספר עובדים: 30

בעלי מניות עיקריים: קרן בסמר

Engie

שנת הקמה: 2014

מה החברה עושה: אפליקציה לניהול יעיל של טיפולי רכב במוסך

מייסדים: ירדן גרוס (מנכ"ל); אלון הנדלמן (סמנכ"ל טכנולוגיות); גל אהרון (סמנכ"לית שיווק); אורי לוין (יו"ר)

סך גיוסי הון עד כה: 3.5 מיליון דולר

מספר עובדים: 14

בעלי מניות עיקריים: OurCrowd; הקרנות אלווטור, מוטוס, טון, 8partners; אורי לוין

מקור: IVC אונליין והחברות עצמן