גיוס של 9.5 מ' ד' לסטארט-אפ שמאפשר מסחר בגיפט קארדים

מצאתם בארנק גיפט קארד לא מנוצל? הסטארט-אפ הישראלי Zeek מציע פלטפורמה אינטרנטית שתפעל למעשה כמו "בורסה", בה מוכרים וקונים יוכלו לסחור בכרטיסי מתנה

אינטרנט / צילום: shutterstock
אינטרנט / צילום: shutterstock

קניתם מוצר והתחרטתם? קיבלתם מהמעביד או מהמשפחה שי לחג? יכול להיות שאם תחטטו בארנק תמצאו בו גיפט קארד בלתי מנוצל, שתוקפו עשוי לפוג בקרוב. אם זה יקרה, תאבדו את כל הסכום. הסטארט-אפ הישראלי זיק (Zeek), אשר הודיע היום (ד') על השלמת סבב גיוס בהיקף של 9.5 מיליון דולר, פועל בדיוק בנישה הזאת. ל-Zeek יש פלטפורמה אינטרנטית, שזמינה גם במובייל, אשר פועלת למעשה כ"בורסה" - שבה מוכרים וקונים יכולים לסחור בכרטיסי מתנה.

Zeek הוקמה בשנת 2014 על ידי דניאל זלקינד (המנכ"ל), איתי אראל (סמנכ"ל שיווק) וזיו ישעיהו (סמנכ"ל טכנולוגיה). מאז הקמתה גייסה Zeek סכום כולל של 12.5 מיליון דולר והיא מעסיקה כיום 35 עובדים בישראל ובלונדון. את סבב הגיוס הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון Scale-Up והשתתפו בו גם קרן בלאמברג וקוואלקום ונצ'רס (זרוע ההון סיכון התאגידית של קוואלקום) וגם אורי לוין, אחד ממייסדי Waze שהיה המשקיע הראשון בחברה. נציין כי החברה צפויה להשתמש בכסף על מנת להכפיל את מצבת כוח האדם שלה ולהתרחב לשווקים נוספים.

איתי אראל סיפר היום ל"גלובס" על פעילות החברה: "כל הפעילות שלנו מתמקדת היום בבריטניה, שהיא שוק הגיפט קארדים הכי גדול באירופה. מבחינה תרבותית - אנשים בבריטניה מחפשים הנחות. לא מדובר רק בכרטיסי מתנות אלא גם בכרטיסים שאנשים קונים לעצמם - כדי לקבל הנחה".

המודל העסקי של Zeek מבוסס על גביית עמלה בגובה של 7% מהמחיר שבו השובר נמכר, כאשר העמלה המינימלית עומדת על שלושה פאונד. החברה מעריכה כי שוק הגיפט קארדים העולמי מגלגל סכום משמעותי של כ-100 מיליארד דולר, כאשר רוב הפעילות הרלוונטית מרוכזת בארה"ב ובאירופה.

אראל מספר כי רוב (כ-90%) מהגיפט קארדים שנמכרים באתר הם אלקטרוניים לחלוטין - אין צורך להעביר באופן ידני כרטיס פלסטיק מאדם לאדם. הוא מוסיף כי במקרים שבהם מעורב כרטיס פיזי, החברה מעבירה אותו באמצעות הדואר והוא צפוי להגיע אל הקונה תוך 48 שעות. על מנת למנוע הונאות - החברה מעבירה את הכסף למוכר רק 14 יום אחרי שהקונה משלים את העסקה. אראל מספר כי 94% מהגיפט קארדים נמכרים תוך כ-24 שעות מהרגע שבו הם מועלים לאתר. הוא מציין כי ההנחה הממוצעת בין הערך הנקוב של הכרטיס לבין המחיר שהוא הוא נמכר מסתכמת ב-10%, אך בתחומים מסוימים, אופנה למשל, יש צורך להציע הנחה משמעותית יותר על מנת להשלים את העסקה.

דניאל זלקינד, מייסד ומנכ"ל Zeek, התייחס לגיוס ואמר כי "במהלך השנה האחרונה הצלחנו להציל למשתמשים שלנו יותר מ-12 מיליון דולר. חזינו בצמיחה של כ-30% מדי חודש, לצד תגובות חיוביות מאוד מהשוק. הסבב הנוכחי משמעותי להאצת קצב הצמיחה והוא יאפשר לנו להרחיב את הצוות המצוין שיש לנו היום ולהצעיד את החברה קדימה".