פלאפון זכתה במכרז החשכ"ל - תספק לעובדי המדינה אייפונים

זכייתה של פלאפון היום באה בהמשך לזכייתה במכירת מכשירי HTC אמש ■ הערכות: צפויים מחירים נמוכים מאוד למכשירים, מה שעשוי להשפיע על כל השוק

טכנולוגיית סמארטפון/  צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
טכנולוגיית סמארטפון/ צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת פלאפון זכתה היום (ד') במכרז החשכ"ל לציוד קצה, והיא זו שתספק לעובדי המדינה את מכשירי האייפון. מדובר במכרז שבו צפויים להימכר עשרות אלפי מכשירי אייפון כולל מהדגמים החדשים הבאים, והוא בא בהמשך לזכייה של פלאפון במכירת מכשירי HTC אתמול.

מכרז החשב הכללי לטלפונים סלולריים נפתח אתמול (ג') ובו זכו, כאמור, פלאפון ביחד עם HTC, סקיילקס-סאני עם מכשירי סמסונג, וחברת פרטנר עם LG. 

מדובר במכרז שהוא בעצם השלב השני של מכרז החשכ"ל על שירותי הסלולר. החשב הכללי פיצל בין המכרזים כך שאתמול והיום מתקיימים המכרזים על ציוד הקצה. במכרז רשאים להתמודד מפעילים ויבואנים רשמיים, וכך קרה שסקיילקס-סאני הצליחה אתמול כיבואנית לזכות במכרז על מכשירי סמסונג, ופלאפון ופרטנר זכו כמפעילים.

כל בקשה במכרז כוללת שורה של דגמים מאותו יצרן, כאשר המחיר המשוקלל האטרקטיבי ביותר הוא הזוכה. הבעיה היא שאי אפשר ללמוד על היקפי הרכש, שכן עובדי המדינה הם שיחליטו איזה מכשיר לרכוש. על פי הערכות, המחירים ככל הנראה יהיו מאד נמוכים, מה שעשוי להשפיע על כל השוק.