אלטשולר ושחם הגדילו החזקות בבית ההשקעות ל-90%

הבעלים המשותפים רכשו את חלקה של משפחת דותן, שהחזיקה ב-25% מבית ההשקעות ■ "מפעל החיים שלנו ממשיך לצמוח, ואנחנו ממשיכים להיות רעבים להצלחה"

גילעד אלטשולר וקלמן שחם, בעלי בית ההשקעות אלטשולר שחם, הגדילו את החזקותיהם בבית ההשקעות ל-90%. כל אחד מהשותפים מחזיק ב-45% מהבעלות ו-10% נוספים בבעלות רוני בר. חברת שירז דש השקעות בניהולו של נדב דותן, שרכשה ב-2009 25% מבית ההשקעות, מכרה את חלקה לשחם ולאלטשולר.

אלטשולר ושחם מסרו עם פרסום דבר העסקה כי "מפעל החיים שלנו ממשיך לצמוח ואנחנו ממשיכים להיות רעבים להצלחה. אנחנו מודים לשירז ולנדב דותן על השותפות בשנים האחרונות בהן סייעו להתפתחות הדרמטית של החברה. אנחנו מאמינים בפוטנציאל הצמיחה הנוסף של החברה, בצוות העובדים המסור, בלקוחות ובמקצועיות של הבית, בהמשך להצלחה והזינוק האדיר בשנים האחרונות".

בהודעה הוסבר כי לאור הגידול בהיקפי הפעילות של אלטשולר שחם, החליטה שירז ביחד עם המייסדים למכור להם את מלוא החזקותיה באלטשולר שחם. כמו כן, עם כניסתו לתוקף של חוק הריכוזיות, הוגדרה אלטשולר שחם כתאגיד פיננסי משמעותי, ומשכך הוטלו על שירז מגבלות שונות בכל הקשור לרכישת בעלות בתאגידים ריאליים.

בית ההשקעות אלטשולר שחם הוקם ב-1990 ומתמחה בניהול קרנות נאמנות, תיקי השקעות, קופות גמל וקרנות פנסיה. הקבוצה, המנהלת נכסים בהיקף כספי כולל של 65 מיליארד שקל, הוקמה על ידי קלמן שחם וגילעד אלטשולר ומתמחה בתחום האופציות, המניות ואגרות החוב. גילעד אלטשולר ורן שחם, מכהנים כמנכ"לים משותפים של בית ההשקעות.

העסקה נתונה לבחינה ואישור של הממונה על ההגבלים העסקיים והממונה על שוק ההון והביטוח במשרד האוצר.