גוגל מכה את התחזיות: הכנסות של 21.5 מיליארד דולר ברבעון

אלפאבית, החברה האם של גוגל סיימה את הרבעון עם הכנסות של 21.5 מיליארד דולר לעומת התחזיות שצפו 16.9 מיליארד דולר ■ הרווח הנקי הסתכם ב-8.42 דולר למניה לעומת תחזיות ל-8.04 דולר למניה

גוגל / צילום: רוירטס
גוגל / צילום: רוירטס

מלכת האינטרנט אלפאבית  (החברה האם של גוגל) מדווחת היום (ה') על הכנסות של 21.5 מיליארד דולר ורווח נקי של 8.42 דולר למניה.

האנליסטים צפו לרווחים רבעוניים של גוגל שינועו בטווח של 8.04 דולר למניה ל-8.14 דולר למניה וזאת לאחר רווחים רבעוניים של 6.99 דולר למניה ברבעון המקביל אשתקד. הצפי להכנסות היה ל-16.9 מיליארד דולר לעומת 14.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל אשתקד. למרות האופטימיות והתחזיות הוורודות של האנליסטים לחברה הרי שיש גם הערכות פסימיות יותר שחוששות מירידה קלה בביצועים לעומת הרבעון הראשון של השנה.

בסך הכל האנליסטים די שוריים על המניה ונותנים לה מחיר יעד של 925 דולר בעוד המחיר היום נע סביב 742 דולר למניה.

עיקר הסקרנות של המשקיעים היא לביצועיי YouTube, שאמורה מתי שהוא בעתיד להיות המקום המרכזי בו צופים בתוכן וידאו.  YouTube היום היא הכלי המרכזי לכל נושא תוכן וידאו גולשים אך עדיין לא נתנה מענה הולם בכל הנוגע לתוכן ערוך, כלומר תוכן טלוויזיוני ברמה גבוהה. קונצנזוס ההערכות מדבר על זה שמתי שהוא גוגל תצליח לפצח את הנוסחה של התוכן הערוך כשברקע ההתנגדות הפסיבית של האולפנים הגדולים ורשתות הטלוויזיה הגדולות להעביר תכנים באיכות גבוהה ל- YouTube.