עדי צים מגדיל את החזקתו במניות אס.אר אקורד שבשליטתו

חשב החברה הודיע על התפטרותו

עדי צים, בעל השליטה בחברת אס.אר אקורד, הפועלת בתחום של ניכיון צ'קים, הגדיל לאחרונה את החזקתו, ורכש בעסקאות בבורסה מניות החברה בכ-520 אלף שקל, שהעלו את החזקתו מ-81.7% לכ-82% ממניות החברה.

בתוך כך דיווחה היום אס.אר אקורד כי חשב החברה, אריאל אברהם שטרית, הודיע כי בכוונתו להתפטר. עדיין לא נמצא מחליף לשטרית, שהודיע גם כי ייתן לחברה זמן להיערך ולמצוא לו מחליף. החברה לא פירטה בנוגע לנסיבות ההתפטרות של שטרית.

פעילותה של אס.אר אקורד נפגעה קשות בעקבות מעצרו וחקירתו של צים בחודש שעבר בחשד לביצוע עבירות מרמה, מס והלבנת הון במסגרת פרשת מרמה לכאורה בתחום שירותי כוח האדם בהיקף של מעל 200 מיליון שקל. צים חשוד בכך שסייע, באמצעות אס.אר אקורד, לבניית תשתית למרמה נגד רשויות המס, הביטוח הלאומי ומשרד הכלכלה, שכללה דיווחים כוזבים למדינה, ניפוח עסקאות והפקת חשבוניות כוזבות. זאת, לפי החשד, כדי לקבל הטבות והחזרים שאינם מגיעים לחברות ולחשודים המעורבים במרמה.

מניית הגאות והשפל

צים שוחרר בהמשך למעצר-בית, וחשבונות החברה, שהוקפאו בעקבות החקירה והמעצר, הופשרו לאחר שאס.אר אקורד הפקידה 5 מיליון שקל בבנק לאומי, וצים שעבד את "בית צים" הממוקם ברמלה לבנק לאומי, לצורך המשך פעילותה מול הבנק.

מניית החברה טיפסה עד למחיר של 20 שקל לפני התפוצצות הפרשה, ובעקבות המאסר ועצירת פעילותה של אס.אר אקורד, צנחה עד לשפל של 8.5 שקלים ולאחר מכן התאוששה עד ל-15.5 שקל לפני כשבועיים, ואז שבה ונחלשה. שווי שוק החברה עומד כיום על כ-160 מיליון שקל.