הבורסה בת"א ננעלה בעליות שערים; אפריקה ומזור זינקו

יציבות בסוף השבוע בניו יורק ■ עונת הדוחות בוול סטריט בעיצומה ■ מניות הבנקים ריכזו עניין על רקע אישור המלצות שטרום בממשלה לפיהן יש לפצל את חברות האשראי מהבנקים

הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר
הבורסה בתל אביב / צילום: איל יצהר

הבורסה בת"א ננעלה היום (א') בעליות שערים. האווירה בקרב המשקיעים בסך הכל טובה ונראה שללא התפתחויות מיוחדות, השווקים הפיננסים ייהנו משנה לא רעה, יחסית.

 

המסחר בניו יורק התנהל בסוף השבוע ביציבות, כשעונת הדוחות בעיצומה. עד כה, למעלה ממחצית החברות שדיווחו על התוצאות הכספיות שלהן הציגו עלייה בהכנסות ועלייה ברווחיות, מה שמגביר את ההערכות שהעלאת ריבית בארה"ב קרובה.

בתל אביב ריכזו עניין מניות אפריקה  ואגרות החוב (סדרה אפריקה אגח כו , אפריקה אגח כז  ואפריקה אגח כח ), לאחר שביום חמישי אישר בית המשפט המחוזי למכור את אפי פיתוח לאיש העסקים לב לבייב. אישור המכירה מכניס להילוך גבוה את הסדר החוב באפריקה.

מזור רובוטיקה  ריכזה גם היא עניין וזינקה לאחר שביום שישי פורסם מחקר של Researchmoz שמעריך כי שוק הרובוטיקה הכירורגית, שמסתכם כיום ב-26 מיליון דולר, צפוי להגיע לרמת שיא של 2.77 מיליארד דולר עד לשנת 2022. מזור רובוטיקה היא החברה הדומיננטית בתחום ולכן נראה כי המשקיעים מצטיידים במניה לטווח ארוך. מזור תפרסם דוחות ביום שלישי הקרוב.

טבע  ריכזה עניין לאחר שבשבוע שעבר קיבלה את האישור הסופי מרשות ההגבלים האמריקאית לרכוש את החטיבה הגנרית של ארלגן, אך נסחרה בירידות. עם השלמת העסקה, תהפוך טבע לחברה מאתגרת למדי כשבצנרת שלה יהיו מאות בקשות חדשות לאישורים מה-FDA לגרסאות גנריות של תרופות.

מניות הבנקים (פועלים , לאומי  ודיסקונט א ) ריכזו גם הן עניין היום לאחר שהממשלה אישרה פה אחד את תזכיר החוק המיישם את ההמלצות העיקריות של ועדת שטרום להגברת התחרות במערכת הפיננסית, שתכליתן לפצל את חברות האשראי מהבנקים.