סקר חדש ברויטרס: קלינטון מובילה ב-6% על פני טראמפ

לאחר סיום מוצלח של הוועידה הדמוקרטית עבור קלינטון, סקר חדש משיב לה את היתרון ■ אלא שפרשת ההאקרים שתוקפים את המחשבים במטה האישי שלה ובמטה המפלגה נמשכת

הילארי קלינטון / צילום: רויטרס
הילארי קלינטון / צילום: רויטרס

הילארי קלינטון התחילה בצליעה את הוועידה הדמוקרטית, אבל סיימה אותה בסוף השבוע במהפך בסקרים. היא מתחזקת ופותחת פער ניכר מול דונלד טראמפ. מה שמעיב על העובדה הזאת היא עוד מתקפת האקרים על המחשבים במטה האישי שלה.

ובכל זאת, הסקרים המחמיאים לקלינטון הם אלה שתופסים את הכותרות באמריקה. זה "אפקט הקפיצה" הידוע שבעקבות הוועידות - דונלד טראמפ קיבל את קפיצה שלו, ועכשיו תורה של הילרי קלינטון. סקר חדש ורציני של סוכנות הידיעות רויטרס נותן לה יתרון של 6% על פני טראמפ - 41% לזכותה לעומת 35% ליריב הרפובליקאי. זו לא קפיצה ענקית, אך כן כזו שמחזירה לה את היתרון.

על רקע פרשת הפריצה למחשבים במטה הדמוקרטי, החשש מהרוסים הולך ומתעצם. פרשה חדשה מאיימת להגביר את המתח, הקיים ממילא, לרמות חדשות.

ישנן שלוש שאלות סביב הפרשה החדשה: הראשונה - מי פרץ למחשבי המפלגה הדמוקרטית כבר בפעם השלישית, וגנב משם מידע רגיש? ההערכה היא שאלה האקרים רוסים. השאלה השנייה היא האם הם עשו זאת בשליחות המודיעין הרוסי או על דעת עצמם. השאלה השלישית, והגדולה ביותר, היא האם זה נעשה מתוך כוונה של הנשיא הרוסי פוטין לעזור לטראמפ לנצח בבחירות. במפלגה הדמוקרטית אומרים במפורש שכן, אבל יש להם אינטרס פוליטי לומר זאת ולכן צריך להיזהר.

מי שמנהל את החקירה זאת המחלקה לביטחון לאומי במשרד המשפטים האמריקאי, מה שמלמד על כך שבממשל סבורים כי מדינה זרה עומדת מאחורי המעשים. בעניין הזה יש ויכוח בממשל: הקו הדומיננטי הוא של אלה שאומרים שלא צריך להחריף את הטון מול פוטין. הם חוששים שהוא עלול להגיב ב"הצקות" כלפי מטוסים וספינות אמריקאיות בים השחור ובים הבלטי, ובתוקפנות במזרח אירופה.

אלא שאחרים אומרים כי פוטין הוא "ביריון בינלאומי" שמבין רק כוח וצריך לעמוד מולו בחוזקה. בתגובה לכך רוסיה מכחישה בתוקף את הדברים ואומרת: אנחנו אלה שמותקפים על-ידי תוכנת ריגול במשרים ובגופי ביטחון. טראמפ בתגובה מכחיש מכל וכל, ואומר: זו עוד הוכחה שאי אפשר לסמוך על קלינטון בענייני ביטחון.