הטיפ היומי: ענקית רכב שעשויה לזנק ב-48% בשנה

במחלקת המחקר של UBS ממליצים "קנייה" למניית דיימלר, במחיר יעד של 90 אירו למניה

Daimler / צילום: רויטרס
Daimler / צילום: רויטרס

יצרנית הרכב דאימלר  (Daimler) נסחרת בבורסה של גרמניה (סימול: DAI:GR) ושווי השוק שלה הוא 65 מיליארד אירו.

החברה, שהכנסותיה ב-2015 הסתכמו ב-149 מיליארד אירו, פעילה במספר חטיבות. החטיבה המרכזית עם 54% מההכנסות היא Mercedes-Benz, אחת מיצרניות רכבי הפרימיום המובילות בעולם. חטיבה נוספת היא של ייצור משאיות מסחריות (24%), ייצור אוטובוסים ורכב מסחרי (ואן), וכן שירותים פיננסיים.

אנחנו מאמינים שתחזיות הקונצנזוס בנוגע להתרחבות שולי הרווח בחטיבת מרצדס הן שמרניות מדי.

החטיבה נהנית מתמהיל טוב שכולל את ה-E-Class החדשה שלה, והשפעות חיוביות מגידור שערי חליפין. אנחנו מצפים ששולי הרווח יעלו מ-10% ברבעון השני ל-11.5% במחצית השנייה של השנה, ושהמגמה תימשך גם בשנת 2017.

הביצועים החזקים ברבעון השני מובילים אותנו להגדיל את תחזיות הרווח השנתי למניית דאימלר ב-10% השנה, וב-5% ב-2017.

התחזיות שלנו גבוהות ב-7%-12% מתחזיות הקונצנזוס לרווחי 2016-2017. במחיר הנוכחי של מניית דאימלר, השוק מתמחר ירידה של כ-30% ברווח הנקי למניה בשנת 2017 - תרחיש שלדעתנו הוא מאוד לא סביר.

בכל הקשור לייצור המשאיות, אנחנו זהירים יותר. על רקע מגמת החולשה בהזמנות משאיות (ירידה של 26% ברבעון השני ביחס לרבעון המקביל, בעיקר בשל שוק חלש מאוד בארה"ב ותחילתו של מומנטום שלילי באירופה), אנחנו מפחיתים את תחזית ה-EBIT (רווח בנטרול ריבית ומס) שלנו לחטיבה זו ב-2017 בכ-400 מיליון אירו ל-2.1 מיליארד אירו, שמהווים שולי רווח של 6.7%. יחד עם זאת, המודל השמרני שלנו ביחס למשאיות מקוזז, ואף יותר מכך, על-ידי הצמיחה הצפויה ב-EBIT בחטיבת מרצדס: עלייה של 853 מיליון אירו ביחס לתקופה המקבילה בנטרול סעיפים חד-פעמיים.

אנו מורידים את מחיר היעד למניית דאימלר ב-5 אירו, ל-90 אירו - מחיר שגבוה ב-48% ממחיר המניה בבורסה. הירידה משקפת את ההאטה הצפויה בצמיחה אחרי 2017. למרות שהזהירות בשוק בנוגע לצפי הביקושים צפויה להימשך, אנחנו מאמינים שהחברה מציגה בסיס רווחים יציב ורחב שישפיע לטובה על המכפילים. המלצתנו למניית דאימלר נותרת ללא שינוי, "קנייה".

מחלקת המחקר, UBS

הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם