בכירי המשק לנתניהו: חוששים לעתידה הכלכלי של ישראל

שרגא ברוש, דובי אמיתי, יאיר סרוסי ובכירים נוספים במשק נוספים פנו לרה"מ: "העדר ניהול כלכלית מהווה סכנה לעתידה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל"

נשיא איחוד התעשיינים, שרגא ברוש, נשיא התאחדות החקלאים, דובי אמיתי, נשיא איגוד הבנקים, יאיר סרוסי ובכירים נוספים במשק פנו היום (ב') לראש הממשלה, בנימין נתניהו בבקשה להגדיר יעדי צמיחה שנתיים בישראל ולהגדיר מחדש ניהול כולל של המדיניות הכלכלית והחברתית במשק הישראלי. 

החתומים על המכתב טוענים כי העדר ניהול כלכלית מהווה סכנה לעתידה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל. "אנו פונים אליך מתוך דאגה אמיתית לעתידה הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל, ומתוך אמונה שבכוחות משותפים נוכל לקדם את עתידם של שמונה מיליון אזרחי המדינה". 

הסיבות העיקריות לדברי הפונים שהובילו למצב הקיים הן: "הכבדות רגולטוריות, צעדי פגיעה קיצוניים בקניין פרטי, ייקור עלויות עשיית עסקים וגל חסר תקדים ויוצא דופן בהשוואה עולמית של חקיקה פרטית, אשר הפכו את המשק הישראלי לאחד המשקים הקשים בעולם לניהול עסקים". 

עוד נטען, כי "בכל ענפי המגזר העסקי קיימת מגמה הולכת וגוברת של העתקת פעילויות עסקיות אל מחוץ לישראל. אף גרוע מכך, בשל ההכנסה הפנויה הנמוכה בישראל בהשוואה למדינות המפותחות, גם אוכלוסיות חזקות ומשכילות, בוחרות להעתיק את מושבן מחוץ לישראל, כאשר מגמות אלו מסוכנות לעתידה הכלכלי והחברתי של ישראל".

בשורה התחתונה, בכירי המשק החתומים על המכתב מבקשים להציב יעדי צמיחה שנתיים של 5-6%, אשר לטענתם, ילוו ביעדים לצמצום פער רמת החיים שבין אזרחי ישראל לאזרחי המדינות המפותחות. "אנו מבקשים כי תנחה את המשרדים הכלכליים להכין תכנית אסטרטגית רב שנתית אשר תשרת את יעדי צמיחה אלו, באמצעות שיפור משמעותי ומיידי בסביבה העסקית ובמטרה להביא להאצת הצמיחה, הפריון וההכנסה הפנויה במשק". נוסף על כך, מבקשים הפונים על המכתב כי תורה כי שינויים אלו יבואו לביטוי מיידי בתכנית הכלכלית ובתקציב המדינה לשנים 2017-2018.