חברת אבטחת הסייבר הישראלית CyberX גייסה 9 מיליון דולר

החברה מתמחה בגילוי בזמן אמת של התקפות סייבר על תשתיות תעשייתיות ■ בין המשקיעים בה: קרן גלילות קפיטל, שאול שני וליאון רקאנטי

סייבר / צילום:  Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב
סייבר / צילום: Shutterstock/ א.ס.א.פ קרייטיב

חברת אבטחת סייבר ישראלית יוצאת לדרכה, ותרשו לנו להניח שאת המשפט הזה נחזור ונכתוב שוב בעתיד. החברה התורנית נקראת CyberX והיא גייסה 9 מיליון דולר והשלימה מאז הקמתה במהלך 2013 גיוסים בסך 11 מיליון דולר.

CyberX הוקמה על ידי שני יוצאי מצו"ב (מרכז צופן וביטחון, למעשה יחידת אבטחת הסייבר הצה"לית), עומר שניידר וניר גילר. החברה מתמחה בגילוי בזמן אמת של התקפות סייבר על תשתיות תעשייתיות או מה שנקרא בעגה המקצועית Industrial IoT. החברה עושה זאת על ידי יצירת נראות מוחלטת של הרשת התעשייתית בכל רגע נתון תוך התבססות על טכנולוגיה שפיתחה למידול רשתות תעשייתיות.

את הסבב הנוכחי הובילה קרן ההון סיכון Flint Capital יחד עם המשקיעים הקיימים, ביניהם קרן גלילות קפיטל. המקרה של CyberX מעניין, בין היתר, מכיוון שהצליחה לגייס לצידה שני אנג'לים ישראלים די מוכרים: המיליארדר שאול שני, הבעלים של ECI, שהשקיע בחברה דרך קרן ההשקעות שלו, Swarth Group, וליאון רקאנטי, שהשקיע בה דרך GlenRock Group.

CyberX כבר פועלת בארה"ב, אירופה, אסיה וישראל ויש לה לקוחות בתחומי האנרגיה, מתקני התפלת מים ותחומים תעשייתיים אחרים. "אין ספק שהצמיחה של החברה, היא תוצאה ישירה של ביצוע טכנולוגי בלתי מתפשר ועבודה צמודה והדוקה עם הלקוחות שלנו אשר נהנים מטכנולוגיה ייחודית שפותחה על ידי טובי המוחות במדינת ישראל", ציין עומר שניידר, מנכ"ל ושותף מייסד בחברה.

"הצמיחה של CyberX בשוק הבינלאומי ובפרט בשוק האמריקאי, היא בלתי נמנעת. ההשקעה שביצענו, יחד עם המיקוד של הנהלת החברה בבוסטון, בירת החדשנות בתעשיית אבטחת הסייבר וה-IIoT, תשרת את האסטרטגיה העסקית שלה", ציין סרגיי גריבוב, שותף בקרן Flint, המכהן כדירקטור בחברה.

"עם טכנולוגיה מוכחת בתחומים תעשייתיים שונים, כגון ייצור, חשמל ואנרגיה, וסביבות IIoT, חברת CyberX ממוצבת כמובילה את התחום", אומר פריץ ואן-רוג', מהנדס הבקרה של מתקן ההתפלה החדשני בקליפורניה שמעיד כי "טכנולוגיית ה-IFSM של החברה (מידול) הפיקה תובנות ייחודיות בנוגע לסביבה התעשייתית. להשקפתי, הטכנולוגיה מהווה יסוד משמעותי בלתי נפרד בכל רשת תעשיתיית באשר היא".

לפי מעקב "גלובס", מתחילת השנה 29 חברות אבטחת סייבר ישראליות גייסו סך של 343 מיליון דולר, 11% מהסך. 

CyberX

שנת הקמה: 2013

מה החברה עושה: אבטחת סייבר לרשתות תעשייתיות

מייסדים: עומר שניידר (מנכ"ל); ניר גילר (סמנכ"ל טכנולוגיות)

סך גיוסי הון עד כה: 11 מיליון דולר

מספר עובדים: 25

בעלי מניות עיקריים: קרנות ההון סיכון Flint Capital; גלילות קפיטל; Swarth Group של שאול שני; GlenRock Group של ליאון רקאנטי, גיגי לוי

מקור: IVC אונליין והחברה עצמה